Jula öppnar varuhus i Gävle

Den 19:e maj slår Jula Postorder AB upp portarna till sitt nya varuhus i Hemlingby, Gävle.

Varuhuset är Julas 29:e Sverige och kommer att erbjuda företagets hela sortiment för hemmafixare och proffs. Varuhuset ligger i det nyetablerade området i Hemlingby och har en försäljningsyta på över 2500 m². Fastigheten ägs av Jula och kommer även att inrymma Citygross. I handelsområdet runt Jula ligger bland annat Biltema, ICA Maxi och Blomsterlandet.

– Vi är mycket glada att vi nu öppnar i Gävle, säger Joachim Frykberg marknadschef på Jula Postorder AB. Varuhuset kommer att bli vårt verkliga flaggskepp i mellersta Sverige. Gävle är en expansiv handelsstad och har ett bra läge längs östkusten.

Etableringen innebär ett 25-tal anställningar, till vilka det kom in 2500 ansökningar.
Joachim Frykberg igen:
– Intresset för att jobba hos oss i Gävle har varit mycket stort och vi ser det som ett kvitto på att Jula är en attraktiv arbetsgivare.

Jula är stolta över att vara sponsorer till Brynäs Hockey och under premiärdagen gästas varuhuset av några kända Brynäslegender.

Julas styrelseordförande Bengt Andersson kommer att inviga det nya varuhuset. Invigningsdagen kommer att bjuda på festligheter för hela familjen och massor av erbjudanden.