Jula stöder Paradifference foundation

Istället för en enskild sommargåva till varje medarbetare har Jula beslutat att göra en gemensam insats och skänka pengar till Paradifference foundation.

Paradifference foundation stödjer forskningen kring cancer och cancersjukdomar och framtagningen av mer effektiva mediciner.

– Jula vill hjälpa Paradifference foundations viktiga arbete med att stödja cancerforskning. Förra året skänkte vi pengar till Barncancerfonden och vi ville även i år stödja något inom området cancer, säger Joachim Frykberg, VD Jula AB.

Paradifference foundation är en privat stiftelse grundad av familjen Gustavsson vars äldsta dotter fick en cancertumör 2008. Insamlade medel går till forskning och utveckling av bättre mediciner, vård och för att man i framtiden ska hitta ett botemedel mot sjukdomen.

– Cancer är en sjukdom som kan drabba alla. Därför vill vi vara med och stödja The Paradifference foundation. Många drabbas varje år och det behövs mer pengar till forskning om cancer. Med vårt stöd hoppas vi kunna bidra till nya framsteg i kampen mot cancer, säger Karl-Johan Blank, Julas koncernchef och ägare.

Jula stödjer många olika projekt inom olika områden, bland annat The Perfect World Foundation och Hungerhjälpen som är projekt inom CSR och hållbarhet.

Joachim Frykberg, VD Jula AB, 46 701-90 29 30, joachim.frykberg@jula.se

Magnus Ljung, Information Manager, 46 703-80 95 70, magnus.ljung@jula.se

Jula AB är ett familjeägt företag med huvudkontor och centrallager i Skara. Jula erbjuder kreativa hemmafixare och proffs ett attraktivt sortiment till låga priser via varuhus. Jula har cirka 2 700 anställda och totalt 81 varuhus, 43 i Sverige, 26 i Norge och 12 i Polen. 2015 omsatte Julakoncernen cirka 5,4 miljarder SEK med ett resultat om 568 miljoner SEK.

Karl-Johan Blank, Julas koncernchef och ägare
Joachim Frykberg, VD Jula AB