Jula storsatsar i Kalmar

Det är nu klart att Jula flyttar till ett nytt läge i Kalmar.

– Vi jobbar alltid hårt med att utveckla vår verksamhet och hitta bästa läget för våra varuhus. Vi tror mycket på Kalmar och den nya platsen på Hansa City är ett riktigt bra Julaläge, nytt och fräscht, med vårt senaste koncept och bra parkering, säger Kari Koivisto, VD Jula Sverige AB.

Flytten av Julas varuhus till Hansa City är planerad till våren 2017.

– Det stärker vår position i Kalmar att kunna erbjuda kunden allt på samma plats. Vi vet att många tidsmässigt har svårt att få ihop livspusslet. Därför känns det givetvis bra att vi kan utveckla vårt erbjudande så att kunden slipper stressa runt för att hitta rätt grejor. Vi tycker att det ska vara enkelt att fixa hemma, säger Kari Koivisto.

På Hansa City finns allt från dagligvaror till de starkaste sällanköpshandlarna som IKEA, City Gross, El-giganten, Media Markt, m.fl. Det finns även en modegalleria.

– Vi vill fortsätta att utvecklas i Kalmar som är en stark marknad för oss. Det nya läget ger oss även möjlighet att samla upp handelsflöden från exempelvis Öland, Oskarshamn och även från väster, exempelvis från Nybro, säger Kari Koivisto.

Julas nya varuhus blir cirka 3000 kvadratmeter stort och med cirka 13 500 artiklar.

Kari Koivisto, VD Jula Sverige AB, +46 706 21 19 01, kari.koivisto@jula.se

Jula är ett familjeägt företag med huvudkontor och centrallager i Skara. Jula erbjuder kreativa hemmafixare och proffs ett attraktivt sortiment till låga priser via varuhus. Jula har cirka 3 000 anställda och totalt 90 varuhus, 48 i Sverige, 30 i Norge och 12 i Polen. 2015 omsatte Julakoncernen cirka 5,9 miljarder SEK.