Julas Sverigechef slutar

Julas Sverigechef, Kari Koivisto, slutar.

– Kari har varit en viktig kugge i Julakoncernen under många år. Han var även viktig för att skapa trygghet och kontinuitet i den omorganisation som genomfördes för två år sedan, säger Joachim Frykberg, VD Jula AB.

Jula har de senaste åren genomfört en snabb expansion av varuhusorganisationen samtidigt som en omfattande satsning på e-handel genomförts. Jula har tre marknadsbolag, Sverige, Norge och Polen. Kari Koivisto har fram till nu varit chef för Jula Sverige AB.

– Vi går nu in i ett nytt skede vilket ställer nya krav på organisationen för att åstadkomma tillväxt. Det handlar om att optimera och effektivisera befintliga enheter, samtidigt som vi kontinuerligt skapar nya lösningar för att utveckla erbjudandet. Detta förändringsarbete ska ledas av en ny Sverigechef, säger Joachim Frykberg, VD Jula AB.

Rekrytering till den nya tjänsten startar omgående.

Jula grundades 1979 som ett familjeföretag. Karl-Johan Blank, Julas ägare, har varit med från starten och byggt upp företaget. Julas huvudkontor och centrallager finns i Skara, Sverige.

Jula erbjuder kreativa hemmafixare och proffs ett attraktivt sortiment till låga priser. Jula har cirka 3000 anställda och totalt 96 varuhus, 51 i Sverige, 33 i Norge och 12 i Polen. 2016 omsatte Julakoncernen drygt 6 miljarder SEK.

Joachim Frykberg, VD Jula AB