Snart premiär på ön

Snart är det dags för öppning av Julavaruhuset i Visby, Julas första någonsin på en ö.

– Det känns härligt att äntligen komma till Visby och att vi nu kan visa vårt nya erbjudande på bästa sätt. Öppningen på ön sker ju även samtidigt med att vi lanserar vår nya e-handel så det kommer att bli ett starkt erbjudande för gotlänningarna, Kari Koivisto, VD Jula Sverige AB.

Invigning av det nya Julavaruhus i Visby sker den 15 juni.

– Vi har stora förhoppningar på vårt nya varuhus. Vi vet exempelvis sedan postorder-tiden att många vill att vi ska ha en närvaro här på ön. Det ser vi eftersom vi haft många gotlänningar som postorderkunder sedan tidigare, säger Kari Koivisto.

– Intresset från gotlänningarna är stort. Det är bra surr i staden, och i Julavaruhusen på fastlandet får vi ofta frågan när vi ska öppna på Gotland. Vi etablerar oss ju på öns bästa läge så det finns verkligen bra förutsättningar att lyckas, säger Ronnie Torestad, varuhuschef.

Det har även varit stort intresse för att jobba på Jula. Uppbyggnaden av det nya varuhuset har gått bra.

– Vi har lyckats rekrytera ett härligt gäng med medarbetare till varuhuset. Det är en bra mix i åldrarna 18-50 år, och lika mycket tjejer som killar. Det nya teamet har nu verkligen fått möjlighet att trimmas in under varuhusuppbyggnaden. Nu längtar vi bara efter premiären, säger Ronnie Torestad.

Jula AB är ett familjeägt företag med huvudkontor och centrallager i Skara i Sverige och har cirka 3000 anställda. Företaget etablerades 1979. Omsättning 2016 drygt 6 miljarder SEK.Jula ägs av Karl-Johan Blank. VD är Joachim Frykberg.Julas affärside är att erbjuda kreativa hemmafxare och proffs ett attraktivt sortiment till låga priser. Visionen är att göra livet lättare för kreativa hemmafixare och proffs i hela världen.Idag finns Jula i Sverige, Norge och Polen.