Stor efterfrågan på Junior Living-konceptet: Nya projekt på 925 lägenheter!

Som nystartat byggbolag kunde vi inte tro att förfrågningarna skulle komma så snabbt. Vi har nu tecknat avtal på att bygga runt ytterligare 925 lägenheter. Arkitektritade 1:or med badrum, kök och egen balkong.

Råcksta/Norra Ängby 377 lägenheter. Hyresrätter. Beräknad byggstart våren 2018. Byggherre: Svenska Bostäder/Snabba Hus

Veddesta Hotell 155 hotellrum. Byggstartat 2017. Byggherre: BRF Junior Suites

Uppsala, Librobäck 108 lägenheter. Bostadsrätter, detaljplaneändring påbörjas dec 2017. Byggherre: Junior Living

Gamla Uppsala 193 lägenheter. Hyresrätter, detaljplanen är ute på granskning. Beräknad byggstart 2018.

Upplands Väsby 92 lägenheter. Bostadsrätter, Byggstart och inflyttning 2018. Byggherre: Junior Living

Västberga 272 lägenheter. Hyresrätter. Inflyttat sommaren 2016. Byggherre: Svenska Bostäder/Snabba Hus

Knivsta 124 lägenheter. Bostadsrätter, slutsålt och inflyttning klar. Byggherre: Junior Living/Brf Eda

Om oss

Junior Living är en bostadsbyggare grundad 2013 av entreprenörerna Magnus Bouveng och Jan Pettersson. Företaget erbjuder yteffektiva lägenheter med hög kvalitet till ett överkomligt pris. Tillsammans med den flerfaldigt prisbelönte arkitekten Andreas Martin-Löf har ett koncept för snabb och kostnadseffektiv produktion av väldesignade och fullutrustade bostäder tagits fram. Lägenheterna prefabriceras inomhus i svensk fabrik och monteras snabbt på plats enligt Junior Livings patenterade byggsystem som bland annat ger mycket goda energi- och ljudvärden. Konceptet skapar långsiktig hållbarhet då husen kan demonteras och byggas upp igen på annan plats. Flera projekt har genomförts, varav ett i Västberga i Stockholm. Detta tilldelades 2017 det prestigefulla priset Nordic Architecture Fair Award.