Jurek Bemanning och akademikerförbundet Jusek i samarbete - Kostnadsfri intervjuträning med återkoppling

Bemanningsföretaget Jurek Bemanning har tecknat samarbetsavtal med akademikerförbundet Jusek som innebär att förbundets akademiker får tillgång till kostnadsfri träning, rådgivning och stöd kring anställningsintervjuer.

– Vi erbjuder rekryteringsträning genom simulerade anställningsintervjuer. Vi återkopplar och ger goda råd kring vad man kan tänka på när man skriver ansökan och genomför intervjuer. För Juseks medlemmar är detta ett sätt att stärka sina möjligheter till framgång och att känna sig säkrare i en rekryteringssituation, säger Shervin Razani, VD på Jurek Bemanning. Jurek Bemanning hjälper företag med bemanningstjänster främst inom områden som ekonomi, juridik, marknad och kontor/administration. – Att samarbeta med Jusek, vars akademiska inriktning stämmer mycket väl in med vår egen nisch, är inspirerande. Det kan förmodligen även leda till positiva synergieffekter, eftersom vi har tillgång till en bred kunddatabas med kunder som söker just den typ av kompetens som medlemmarna har. Samarbetet med Jurek Bemanning ingår i Juseks satsning på professionellt karriärstöd. – Vi kommer att börja med simulerade anställningsintervjuer i Stockholm och Västerås. Det är en viktig medlemsförmån för dem som är redo att ta nästa steg i karriären, säger Hanna Berheim, projektledare på Jusek.

Taggar:

Om oss

Jurek Rekrytering & Bemanning AB är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsföretag med inriktning mot Juridik, Ekonomi, Marknad, HR och Management. Med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Sundsvall är vi över 250 anställda som jobbar dedikerat för att hitta just er Perfect Match; Det vill säga - Rätt person på rätt plats, men även i rätt tid och till rätt pris. Vi ställer högra krav på oss själva, men också på våra kunder, våra konsulter och våra rekryter. Hos Jurek räcker det inte att ha ett CV som imponerar. Hos oss måste du som konsult förstå vad kunden vill uppnå, vad förutsättningarna är för en rekrytering och hur kulturen fungerar på varje företag du blir erbjuden en plats hos. Och kunderna måste förstå vad de faktiskt beställer. Vi har haft samma inställning sedan Jurek grundades 2006 och vi kommer ha samma inställning om 10 år. Vi är stolta över vad vi gör och vi vet att vi är bland de absolut bästa på alltid pricka rätt. Det vill säga - Rätt person på rätt plats och till rätt pris.