Jonas Jalkander ny fastighetschef på K2A

K2A rekryterar Jonas Jalkander som ny fastighetschef från och med den 3 september. Jonas har tidigare arbetat som regionschef på Hemsö. K2A expanderar kraftigt och har i dagsläget cirka 5 100 bostäder i fastighets- och projektportföljen. Jonas anställs för att leda förvaltning- och fastighetsutveckling.

- Det ska bli jättekul att komma till ett ungt fastighetsbolag som bygger hyreslägenheter och studentboenden för egen förvaltning i kombination med samhällsservice för att skapa levande stadsmiljöer, säger Jonas Jalkander.

- Det känns väldigt roligt att förstärka vårt team med Jonas som har stora kunskaper inom fastighetsförvaltning och fastighetsutvevkling. Jonas har även expertis inom samhällsfastigheter som är ett av våra prioriterade områden, säger Johan Knaust VD K2A.

För mer information:

Johan Knaust, VD, K2A, 0707-400 450, johan.knaust@k2a.se

Jonas Jalkander, fastighetschef, K2A, 072- 055 30 49, jonas.jalkander@k2a.se

K2A Knaust & Andersson Fastigheter AB (publ) är ett fastighetsbolag som äger, utvecklar och långsiktigt förvaltar hyresrätter för alla typer av boenden samt samhällsfastigheter. Bolagets marknader är Stockholm, Mälardalen och ett antal universitets- och högskoleorter i övriga Sverige. Fastighets- och projektportföljen, inklusive markanvisningar, uppgår till cirka 5 100 bostäder, varav cirka 2 850 studentbostäder och cirka 2 050 hyresbostäder. K2A:s studentbostäder marknadsförs via dotterbolaget Svenska Studenthus. Se även www.k2a.se och www.svenskastudenthus.se. K2A:s preferensaktie (K2A PREF) är listad på Nasdaq First North Premier. Avanza Bank är bolagets Certified Adviser.