Kährs deltog på mässan ”Downtown Design” och tog hem ett projekt på 60 000 m2

Kährs, en svensk världsledande tillverkare av trägolv, deltog på ”Downtown Design” i Dubai 25–28 oktober tillsammans med den lokala partnern i Förenade Arabemiraten, Nordic Homeworx. Mässan är en viktig plattform i Mellanöstern för regionens arkitekter och inredare, och ger en möjlighet att utforska högkvalitativ design från hela världen. Kährs fortsätter att expandera sin försäljning inom det kommersiella segmentet i regionen och undertecknade under mässan ett avtal kring sista fasen av ett projekt, som nu totalt omfattar 60 000 m2.

Vd för Nordic Homeworx, Pauline Madani, är mycket nöjd med utfallet av mässan och hennes team ser nu fram emot att utforska fler än 400 nya affärskontakter. ”Mässan var ett viktigt steg för att ytterligare förstärka Kährs position som ett ledande designvarumärke i regionen. Vi har, med stor framgång, visat upp nyheterna i Kährs sortiment och Nordic Homeworx förmåga att leverera högkvalitativa lösningar för lokala projekt. De nya kontakterna kommer understödja en fortsatt positiva utveckling inom såväl det privata som det kommersiella segmentet”, säger Pauline Madani.

I samband med mässan undertecknade Kährs och Nordic Homeworx ett avtal för den sista fasen av ett projekt som nu totalt omfattar 60 000 m2 och som ska levereras under fjärde kvartalet 2016 och första kvartalet 2017. ”Vi har under de senaste fyra åren fokuserat på att öka försäljningen inom det kommersiella segmentet med större projekt i samarbete med lokala installatörer. Det har varit en långsiktig strävan att etablera Kährs som ett top-of-mind-varumärke bland arkitekter och designers, och att certifiera lokala installationspartners genom Kährs officiella golvläggarutbildning, Kährs Academy. Projektstocken växer stadigt, och jag är glad över att projektspecifikationerna i ökande utsträckning omvandlas till försäljning”, säger Andreas Berge, Regionchef inom Kährs Group.

Läs mer om Kährs trägolv på www.kahrs.com
Läs mer om Nordic Homeworx på www.nordichomeworx.com

För ytterligare information, var vänlig kontakta
:
Kährs Group Corporate Communication