Kährs Group tecknar avtal med global golvaktör

Kährs Group, en svensk världsledande tillverkare inom trägolv och PVC-fria plastgolv har tecknat ett avtal värt ca 160 miljoner kronor.

Kährs Group har fått förtroendet att leverera trägolv till en global aktör inom golvbeläggningar som behöver ett komplement till sitt totala erbjudande. För Kährs Group innebär avtalet en försäljning om totalt ca 160 miljoner svenska kronor, fördelat på fyra år.

”Vi är glada över detta nya partnerskap med en ledande aktör inom golvbranschen, som delar vår syn på totalkvalitet där vackra produkter, god service samt ansvarsfull och hållbar produktion är centrala delar. Vi ser fram emot ett långvarigt och framgångsrikt samarbete,” säger Christer Persson, vd och koncernchef för Kährs Group.

För mer information:
Christer Persson, vd och koncernchef, tel: +46 70 271 20 14