Kährs lanserar e-handelstjänst för golventreprenörer

Kährs Group, en svensk Europaledande tillverkare inom trägolv och PVC-fria plastgolv, går vidare i sin e-handelssatsning genom en bred lansering av tjänsten Kährs Direct för B2B-segmentet inom trägolv. Ett pilotprojekt har framgångsrikt genomförts med utvalda kunder i Sverige sedan 1 juni, och nu rullas tjänsten ut till fler golventreprenörer.

Kunderna kan via Kährs Direct se sitt sortiment med kundunika priser, leveranstid, be om offert, beställa golv och tillbehör samt enkelt få en överblick över sin affär med Kährs – från offert till order och leverans.

”Golventreprenörer är en prioriterad målgrupp för Kährs, och vår e-handelstjänst Kährs Direct är en del av koncernens övergripande digitaliseringsresa. Ambitionen med tjänsten är att förbättra kundupplevelsen, öka transparensen och samtidigt förenkla arbetsflödena för både entreprenören och oss själva. Sammantaget ska detta leda till ökad lojalitet, en stärkt position som ledande premiumpartner och mer tid internt för kundrelationer”, säger Christer Persson, vd och koncernchef för Kährs Group.

Kährs Direct är den andra digitala satsningen från Kährs på kort tid. Tidigare i år lanserades en digital arbetsplattform för arkitekter och projektledare.

Helén Johansson, Corporate Communication, Kährs Group, tel: +46 70 364 60 30

Kährs Group är en Europaledande golvtillverkare inom trä- och plastgolv med en rad starka varumärken såsom Kährs, Karelia och Upofloor i portföljen. Kährs innovationer har format branschen genom historien och företaget arbetar målmedvetet med att förse privata, kommersiella och offentliga rum med miljömässigt anpassade golvlösningar med lång livslängd. Kährs Group levererar produkter till mer än 70 länder och är marknadsledande i Sverige, Finland och Ryssland, samt har en stark position även på andra viktiga marknader som Norge, Storbritannien och Tyskland. Bolaget har cirka 1 700 anställda och en årlig omsättning på över 3 miljarder SEK. www.kahrsgroup.com