• Kährs/

Kährs nya webbsida för arkitekter och designers gör det enklare att välja rätt trägolv

Ljust och luftigt eller mörkt och rustikt? Oavsett vilket golv du söker, Kährs nya webbplats för arkitekter och designers gör det enklare, snabbare och mer inspirerande att hitta rätt golv till varje projekt. Webbplatsen gör det också enkelt att beställa prover och ger snabbt tillgång till all viktig fakta om det utvalda golvet. Gå in på www.kahrsflooring.com.

Kährs Group som är en global marknadsledande trägolvstillverkare, med rötter i Sverige, har lanserat en ny webbplats för kommersiella trägolvsprojekt. Webbplatsen har utformats med utgångspunkt i intervjuer med arkitekter och designers för att möta deras specifika krav och önskemål.

Resultatet är en webbplats som är snabb och helt responsiv mot mobila enheter. Den erbjuder en snabb överblick över Kährs sortiment av trägolv och det finns möjlighet att kategorisera golven efter olika filterval. Den som söker ett mörkt golv, till exempel, ska lätt se vilka olika mörka golv som finns i sortimentet. Produkterna presenteras med utgångspunkt i färger och sorteringar och det finns även ett referensbibliotek med olika projekt där Kährs golv är installerade.

Andra viktiga funktioner är att webbplatsen innehåller BIM-objekt för enkel integrering med CAD- och BIM-applikationer och att relevant produktinformation finns samlat på ett ställe. Texturer kan laddas ned från webbsidan, medan prover kan beställas med snabb leverans; normalt tre arbetsdagar över hela världen. Läs mer på www.kahrsflooring.com.

Helén Johansson, Corporate Communication, Kährs Group, tel: +46 70 364 60 30

Kährs Group är en världsledande golvtillverkare inom trä- och plastgolv med en rad starka varumärken som Kährs, Karelia och Upofloor i portföljen. Företagets innovationer har format branschen genom historien och Kährs Group arbetar målmedvetet med att förse marknaden med nya innovativa golvlösningar. Kährs Group levererar produkter till mer än 70 länder och är marknadsledande i Sverige, Finland, Norge och Ryssland och har en stark position även på andra viktiga marknader som Storbritannien och Tyskland. Koncernen sysselsätter cirka 1 700 personer och har en årlig omsättning på cirka 300 miljoner euro. www.kahrsgroup.com