Ny VD på KAMI i Kalix

Styrelsen i KAMI, Kalix Mekaniska Industrier AB, har utsett Sven Lindström till ny VD. Sven Lindström har sedan hösten 2014 varit platschef på KAMI i Kalix och har lång erfarenhet från produktions­ledande befattningar i bl a Part Construction AB och Borö-Pannan AB.

-  KAMI är föregångare inom takplåtstillverkning och förändrade hela marknaden redan under 80-talet med unika produkter. Som piggt 40-årigt bolag är målsättningen att fortsätta öka volymerna i Sverige och utomlands och samtidigt effektivisera verksamheten ytterligare , säger nytillträdde Vd:n Sven Lindström.

KAMI, grundat 1976, tillverkar högkvalitativa takprodukter i stål och aluminium för såväl nybyggnation som ROT. Exportandelen är drygt 30% och tillväxten sker i dag främst i Norden.

-  Vi har fått en stabilitet i verksamheten efter några tuffa år efter finanskrisen 2009. Vi gör just nu investeringar för att kunna flytta hem en stor del av tillbehörs­tillverkningen som tidigare producerats hos under­leverantörer och gör fortsatta marknadssatsningar i Norden och Europa. Sven har gjort ett otroligt bra arbete med kontinuerliga förbättringar i produktionen och det är naturligt att han nu tar över som VD , säger Magnus Åberg, delägare och avgående VD.

Magnus Åberg, styrelseledamot KAMI AB.
Tel: 0733-466 595.
E-post: magnus.aberg@ecoventure.se

Sven Lindström, VD KAMI AB.
Tel: 0730-816680.
E-post: sven.lindstrom@kami.se

KAMI tillverkar takpannor i stål och aluminium för renovering och nybyggnation. Produkterna marknadsförs under varumärket PLEGEL® som kombinerar metallens styrka med det vackra takpanneutseendet. PLEGEL® är enkel att montera, enkel att underhålla och ger ett elegant tak med lång livslängd. Försäljning sker främst genom återförsäljare i Norden och distributörer i Central- och Östeuropa. www.kami.se

Taggar:

Om oss

Kami erbjuder lätta, hållfasta och lättmonterade plåttak för villor, flerbostadshus och kommersiella fastigheter. Tak som passar lika bra vid renovering som vid nybyggnation. Vi har valt att fokusera på förstklassiga plåttak baserat på takpannor i stål och aluminium för krävande kunder med höga krav på takets kvalitet, utseende och livslängd.