Kanozi vinner markanvisningstävling i Jönköping

Kanozi Arkitekter och FB Bostad vann en markanvisningstävling i Jönköping.  Resultatet kommer att bli Kvarteret Orgeln, nio radhus och 50 lägenheter, som ska ligga uppe på höjderna i västra Jönköping och som inspirerats av det närliggande naturområdet med vacker lövskog. Husens alla stommar och fasader kommer att vara av trä och dessutom ska innergård, balkonger och fasader designas för att stödja odling och grönska.

”En del av skogen, en del av staden”, det är vårt motto för projektet. Skogen ska smitta av sig på arkitekturen. Vi vill forma ett kvarter med innovativ design och möjlighet till gemenskap och hållbart boende, säger Gudny Eggertsdottir, arkitekt hos Kanozi.

Säljstart planeras till våren 2017.

En del av skogen, en del av staden, det är vårt motto för projektet. Skogen ska smitta av sig på arkitekturen. Vi vill forma ett kvarter med innovativ design och möjlighet till gemenskap och hållbart boende
Gudny Eggertsdottir, arkitekt på Kanozi