Mediafacts - Ny unik onlinetjänst med kontrollerad och transparent mediefakta

Kantar Sifo, TS och comScore lanserar nu den gemensamma tjänsten ”Mediafacts” – en onlineplattform med aktuell och kontrollerad fakta för över 1 200 svenska medier – både print och digitala

– Vi har utvecklat en unik produkt för print och digitala medier – innehållande transparenta och aktuella siffror från över 1 200 medier med information om totalräckvidd för varumärken, paketerat för att snabbt och enkelt kunna skapa säljmaterial för samtliga kanaler med priser, format, målgruppsinformation och mycket mer, säger Peter Callius, affärsområdeschef på Kantar Sifo.

Plattformen bygger på data från Kantar Sifos ORVESTO, TS och comScore, vilket innebär fokus på räckviddsmått, upplaga, trafikmått och målgrupper. Dessutom innehåller tjänsten digitala priser och tekniska specifikationer med Kalin Setterbergs Marathon som garant.

– Tillsammans med Kantar Sifo och comScore erbjuder vi nu en tjänst med reviderade och transparenta branschvalutor. För våra kunder blir medieplanering och säljmöten enklare och mer effektiva med möjlighet till målgruppskörningar, analys för hela varumärket, målgruppsprofiler på delar som print, webb, mobil och appar säger Lars Björkman, VD på TS Mediefakta.

– Vi är glada över samarbetet i Mediafacts! Detta borgar för bättre kvalitet, genom informationsutbyte, samtidigt som det förenklar inrapportering för medier vilket gynnar kunder till både Marathon och Mediafacts, säger Gunnar Weiner, VD på Kalin Setterberg.

För mer information, kontakta gärna:

Lars Björkman, TS Mediefakta
lars.bjorkman@ts.se, 0733 – 94 59 59

Peter Callius, Kantar Sifo
peter.callius@tns-sifo.se; 0701-84 21 91

Stefan Svanfeldt, comScore
ssvanfeldt@comscore.com, 0701-84 22 86

Kantar Sifo
Med experter inom innovation, varumärken, kommunikation, ledarskap, organisation, konsumentaktivering och kundrelationer ger vi dig fakta, kunskap och insikter som gör det lättare att fatta väl underbyggda beslut och driva tillväxt. Vi är en del av Kantar, världens ledande företag inom insikter, analyser och konsulttjänster, med 30 000 anställda i över 100 länder.

TS
TS mäter och reviderar svenska medier och ger mediemarknaden opartiskt granskad och sammanställd information om viktiga nyckeltal för print och digitala medier.

ComScore
en global ledare inom digitala mätningar och analys, som mäter hur människor navigerar digitalt och använder den informationen till insikter och åtgärder för att maximera värdet av kundernas digitala investeringar.