Elisabeth Peregi blir KappAhls nya vd

Elisabeth Peregi har utsetts till ny verkställande direktör och koncernchef för KappAhl. Elisabeth Peregi, som har en gedigen ledarskaps- och branscherfarenhet från befattningar inom Lindex, tillträder sin nya tjänst under våren 2019

– Jag är mycket nöjd med att välkomna Elisabeth Peregi till KappAhl. Med sin breda kompetens och branscherfarenhet har hon det som krävs för att framgångsrikt leda KappAhl genom den snabba utvecklingen i vår bransch, säger KappAhls styrelseordförande Anders Bülow.

Elisabeth Peregi är 47 år och har en ekonomie magister från Handelshögskolan vid Göteborgs Universitet. Hon har under nitton år arbetat i ledande roller på Lindex, nu senast som chef för Sverige och Storbritannien samt innan det tillförordnad vd och koncernchef. Tidigare har hon innehaft positioner på Lindex som ekonomidirektör, chef för franchiseverksamheten och landschef för Norge.

– KappAhl är ett starkt varumärke och jag ser mycket fram emot att leda bolaget mot nya framgångar tillsammans med mina nya kollegor, säger Elisabeth Peregi, tillträdande vd och koncernchef för KappAhl.

Denna information är sådan information som KappAhl AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 26 november 2018 kl. 07.30 CET.

Anders Bülow, styrelsens ordförande, tel. 0706-61 09 88
Charlotte Högberg, Kommunikationschef, tel. 0704-71 56 31, e-post charlotte.hogberg@kappahl.com

KappAhl grundades 1953 i Göteborg och är en av Nordens ledande modekedjor med 370 KappAhl- och Newbie-butiker i Sverige, Norge, Finland, Polen och Storbritannien samt Shop Online. Vår affärsidé är att erbjuda prisvärt mode i egen design till de många människorna. Idag är 57 procent av bolagets produkter hållbarhetsmärkta. 2017/2018 var omsättningen 4,8 miljarder SEK och antalet anställda cirka 4 000 i tio länder. KappAhl är noterat på Nasdaq Stockholm. Mer information finns på www.kappahl.se.