Förändring i KappAhls koncernledning

Maria Segergren, KappAhls sortiment- och designdirektör, har sagt upp sin anställning på KappAhl för att under våren 2019 gå vidare till annan tjänst.

Maria Segergren kommer att lämna tjänsten som sortiment- och designdirektör på KappAhl efter avslutad uppsägningstid under våren 2019.  KappAhl kommer nu att inleda en rekryteringsprocess.

– Under sin tid på KappAhl har Maria bland annat bidragit till att utveckla våra design- och inköpsprocesser på ett sätt som kommer att vara KappAhl till fördel under en lång tid framöver. Jag önskar Maria ett varmt lycka till i hennes fortsatta yrkeskarriär, säger Göran Bille, tf vd och koncernchef på KappAhl.

Denna information är sådan information som KappAhl AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 9 november 2018 kl. 11.00 CET.

För mer information:
Göran Bille, tf vd och koncernchef. Tel 0703-44 43 04.
Charlotte Högberg, kommunikationschef. Tel. 0704-71 56 31. E-post charlotte.hogberg@kappahl.com.

KappAhl grundades 1953 i Göteborg och är en av Nordens ledande modekedjor med 370 KappAhl- och Newbie-butiker i Sverige, Norge, Finland, Polen och Storbritannien samt Shop Online. Vår affärsidé är att erbjuda prisvärt mode i egen design till de många människorna. Idag är 57 procent av bolagets produkter hållbarhetsmärkta. 2017/2018 var omsättningen 4,8 miljarder SEK och antalet anställda cirka 4 000 i tio länder. KappAhl är noterat på Nasdaq Stockholm. Mer information finns på www.kappahl.se.