Förändring i KappAhls ledningsgrupp

Nuvarande sortiment- och designdirektören Carina Ladow kommer att lämna sin anställning på KappAhl under våren 2016 för att gå vidare till annan tjänst.

Carina Ladow kommer att lämna tjänsten som sortiment- och designdirektör på KappAhl och avslutar sin anställning den 30 april 2016. Rekryteringsprocessen för att finna en ny sortiment- och designdirektör har påbörjats. Under rekryteringsprocessen kommer Desiré Westerberg, design- och inköpschef KappAhl Barn, att koordinera arbetet för sortiment- och designavdelningarna på KappAhl.

Informationen är sådan som KappAhl AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 18 januari 2016 kl. 12:00.

Danny Feltmann, vd och koncernchef. Tel 031-771 56 61.
Charlotte Högberg, kommunikationschef. Tel. 0704-71 56 31, charlotte.hogberg@kappahl.com

KappAhl grundades 1953 i Göteborg och är en av Nordens ledande modekedjor med närmare 380 butiker i Sverige, Norge, Finland och Polen. Vår affärsidé är att erbjuda prisvärt mode i egen design till de många människorna. Runt en fjärdedel av sortimentet är hållbarhetsmärkt. 2014/2015 var omsättningen 4,6 miljarder SEK och antalet anställda cirka 4 000 i åtta länder. KappAhl är noterat på Nasdaq Stockholm. Mer information finns på www.kappahl.se