KappAhl öppnar i Lycksele

Den 27 april öppnar KappAhl upp dörrarna till en helt ny butik i Lycksele. KappAhl tar över Åhléns gamla lokaler på torget som byggs om till en enplans butik på ca 550 kvm .

"Vi är nu stolta för att erbjuda vårt fina utbud även för Lyckseleborna”. Säger Sverigechef Anna-Karin Holck

Butiken byggs enligt modekedjans butikskoncept ”For You” och med fokus på kundens shoppingupplevelse.   Konceptet kännetecknas av ett varmt och omfamnande tilltal där vår kund enkelt skall hitta de siluetter som passar just henne. Här kommer du hitta säsongens mode och inspiration för vardag och fest för både dam, barn och herr.

Den miljövänliga butiksinredningen är sammansatt för att skapa rumskänsla och göra det lättare för vår kund att både inspireras och handla”. Berättar Sverigechef Anna Karin Holck

Butiken kommer att ha fina öppningserbjudanden under hela helgen.

Anna Karin Holck, Landschef Sverige.
Tel 0705-87 25 65,  annakarin.holck@kappahl.com

Josefine Karlsson, Marknadsförare Sverige.
Tel 0704-71 56 72,  josefine.karlsson@kappahl.com

KappAhl grundades 1953 i Göteborg och är en av Nordens ledande modekedjor med närmare 380 butiker i Sverige, Norge, Finland och Polen. Vår affärsidé är att erbjuda prisvärt mode i egen design till de många människorna. Cirka 38 procent av sortimentet är hållbarhetsmärkt. 2015/2016 var omsättningen 4,7 miljarder SEK och antalet anställda cirka 4 000 i nio länder. KappAhl är noterat på Nasdaq Stockholm sedan 2006. Mer information på www.kappahl.se

Om oss

KappAhl grundades 1953 i Göteborg och är en av Nordens ledande modekedjor med närmare 400 butiker i Sverige, Norge, Finland och Polen samt Shop Online. Vår affärsidé är att erbjuda prisvärt mode i egen design till kvinnan mitt i livet och hennes familj. 38 procent av sortimentet är hållbarhetsmärkt. 2015/2016 var omsättningen 4,7 miljarder SEK och antalet anställda cirka 4 000 i åtta länder. KappAhl är noterat på Nasdaq Stockholm. Mer information finns på www.kappahl.se

Vi är nu stolta för att erbjuda vårt fina utbud även för Lyckseleborna
Sverigechef Anna-Karin Holck
”Den miljövänliga butiksinredningen är sammansatt för att skapa rumskänsla och göra det lättare för vår kund att både inspireras och handla”.
Sverigechef Anna-Karin Holck