KappAhl öppnar tre butiker i Mall of Scandinavia

Idag öppnar modekedjan KappAhl, för första gången, tre helt nya butiker i samma köpcentrum. Det är när Mall of Scandinavia i Solna slår upp portarna som modekedjan, utöver KappAhl-butik, även öppnar sin första fristående butik för framgångsrika Hampton Republic 27 samt att succékollektionen Newbie får sin tredje egna butik.
     – Med fristående butiker stärker vi KappAhl och våra unika varumärken och gör dem tillgängliga för fler, säger KappAhls tf vd Anders Düring.

Under senaste året har KappAhl expanderat genom att öppna Shop Online i fler länder och öppna fristående butiker för enskilda varumärken. Först ut var babykollektionen Newbie som från idag har tre egna butiker. Och idag öppnar man första egna butiken för varumärket Hampton Republic 27.

NEWBIE STORE
Babykollektionen Newbie, där all bomull är 100% ekologisk, har varit en framgång från start och har på några få år växt i omfång. Sedan en tid omfattar kollektionen även heminredning för de små. För ett år sedan öppnade första Newbie Store, som även den blev en omedelbar succé. Butiken i Mall of Scandinavia blir butik nummer tre. Den är på 74 m2 med attraktivt läge på Mall of Scandinavias övre våning.

HAMPTON REPUBLIC 27
Preppykollektionen Hampton Republic 27 inspireras av det goda livet i den stilbildande semesterorten the Hamptons i USA. Varumärket har växt sig starkt hos KappAhls kunder och vuxit från att enbart omfatta Herr till att även omfatta Dam och Barn. I butiken kommer sortimentet även att omfatta heminredningsdetaljer. Butiksytan är på 250 m2 med attraktivt läge på Mall of Scandinavias övre våning.

KAPPAHL
Även en fräsch och modern KappAhl-butik med komplett sortiment för Dam, Barn och Herr öppnar med bästa affärsläge i Mall of Scandinavia idag. Butiken är på 730 m2 och ligger på nedre våning.

– I de nya butikerna visar vi upp KappAhls egen design när den är som allra bäst, berättar KappAhls marknadsdirektör Joakim Holmstrand. Varje detalj är genomtänkt för att förstärka kundens önskemål om att det ska vara inspirerande och enkelt att shoppa.

Joakim Holmstrand, Marknadsdirektör. Tel 0705-90 84 19.
Charlotte Högberg, Kommunikationschef. Tel 0704-71 56 31, charlotte.hogberg@kappahl.com

KappAhl grundades 1953 i Göteborg och är en av Nordens ledande modekedjor med närmare 400 butiker i Sverige, Norge, Finland och Polen. Vår affärsidé är att erbjuda prisvärt mode i egen design till de många människorna. Runt en fjärdedel av sortimentet är hållbarhetsmärkt. 2014/2015 var omsättningen 4,6 miljarder SEK och antalet anställda cirka 4 000 i åtta länder. KappAhl är noterat på Nasdaq Stockholm. Mer information finns på www.kappahl.se

Med fristående butiker stärker vi KappAhl och våra unika varumärken och gör dem tillgängliga för fler.
KappAhls tf vd Anders Düring