KAPPAHL SLÄPPER NY LIMITERAD KOLLEKTION FRONTAD AV INFLUENCERS

Randigt, grafiskt och optisk lek. KappAhl hyllar den ikoniska randen i vårens första släpp av Limited Edition, där kända modeprofiler tolkar kollektionen på sina personliga sätt. Den svenska stilexperten Emilia de Poret är en av profilerna som har tolkat den.
– Både randen och kombinationen svart och vitt har alltid varit favoriter i min garderob. Ur KappAhls Limited Edition kollektion har jag stylat tre looks, alla med den kortare byxan. Randigt från topp till tå blir effektfullt och den striktare vita blusen med puffärm får attityd när den stylas med den svarta culottebyxan och de trendiga strumpbootsen, säger Emilia de Poret.

I början av februari lanserar KappAhl vårens första släpp av kollektionen Limited Edition. Den här gången får den klassiska randen nytt liv i en grafisk mix med optiska effekter. Sportig lyx och en dressad look möts i en dynamisk mix där man lekt med proportioner. Randen återfinns på plagg som kavajen, den vida culottebyxan och långkjolen och i kollektionen finns också en byxdress, blusar och en kofta med ballongärm.

För att ge kollektionen ett mer personligt uttryck har KappAhl låtit modeprofilerna Emilia de Poret, Janka Polliani, Sofia Rutuu och Olivia Kijo tolka plaggen på sina personliga sätt.

Med den här kollektionen utmanar vi oss själva och tar vidare ett lyckat koncept. Deras styling sätter pricken över i:et och knyter ihop kollektionen på ett fantastiskt sätt, säger Maria Segergren, sortiment- och designdirektör på KappAhl.

Kollektionens färgskala accentuerar randens tidlöshet och går i svart och vitt, med intensiv grön som accentfärg.
Limited Edition kommer att finnas i begränsad upplaga i utvalda butiker och online i början av februari 2018.

För utlåning av produkter kontakta:
EK PR & Kommunikation, tel. 08-667 22 06, info@ekpr.com

För mer information, vänligen kontakta:
Olivia Larsson, modepressansvarig Sverige, tel. +46 704 71 58 47, olivia.larsson@kappahl.com

Högupplösta bilder på kollektionen finns på www.kappahl.com/press och
www.ekprbildbank.com

För mer information, vänligen kontakta:
Olivia Larsson, modepressansvarig Sverige, tel. +46 704 71 58 47, olivia.larsson@kappahl.com

KappAhl grundades 1953 i Göteborg och är en av Nordens ledande modekedjor med 370 KappAhl- och Newbie-butiker i Sverige, Norge, Finland, Polen och Storbritannien samt Shop Online. Vår affärsidé är att erbjuda prisvärt mode i egen design till de många människorna. Idag är 53 procent av bolagets produkter hållbarhetsmärkta. 2016/2017 var omsättningen 4,9 miljarder SEK och antalet anställda cirka 4 000 i nio länder. KappAhl är noterat på Nasdaq Stockholm. Mer information finns på www.kappahl.se.

Emilia de Poret
Maria Segergren, sortiment- och designdirektör på KappAhl.