KappAhl stöder Go Red: Hjälp till att rädda kvinnohjärtat!

Under mars månad klappar KappAhls hjärta extra för kvinnorna. För sjätte året i rad säljer KappAhl smycken till förmån för Hjärt-Lungfondens kampanj ”Rädda kvinnohjärtat – Go Red”. Även i år ett vackert halsband och armband designat speciellt för kampanjen. Intäkterna från försäljningen går oavkortat till kampanjen.

Kvinnor är KappAhls främsta målgrupp. Att tillsammans med sina kunder kunna bidra till den livsviktiga forskningen om kvinnohjärtat är ett långtgående engagemang från modekedjans sida.

Föregående års kampanj genererade ett rekordstort belopp från KappAhl och deras kunder. Företaget sålde Go Red-produkter för nära 1,7 miljoner kronor och kunde vid årets slut lämna över en check med motsvarande summa till Hjärt-Lungfonden. Totalt har KappAhl sedan 2008 bidragit till att samla in 4,3 miljoner kronor till Go Red. KappAhl ser nu fram emot att återigen visa sitt stöd för de hundratusentals kvinnor som lider av hjärt-kärlsjukdom. KappAhl vill hjälpa till att rädda kvinnohjärtat.

För ytterligare information kontakta gärna:
Anna Sjödin, presskontakt Hjärt-Lungfonden, 0708-54 42 39, anna.sjodin@hjart-lungfonden.se
Charlotte Högberg, Informationschef KappAhl, 0704-71 56 31, charlotte.hogberg@kappahl.com

Hjärt-Lungfondens kampanj ”Rädda kvinnohjärtat – Go Red” syftar till att uppmärksamma att kvinnor drabbas av hjärtsjukdomar i lika hög utsträckning som män. Många kvinnor lever i okunskap om risken att få en hjärtsjukdom, och faktum är att fler kvinnor dör i hjärtsjukdom än någon annan sjukdom. Det krävs mer kunskap om kvinnohjärtat. Hjärt-Lungfondens mål är att inom en tioårsperiod halvera dödligheten i akut hjärtinfarkt för kvinnor och därmed rädda livet på över 2000 kvinnor varje år. Besök gärna www.gored.se

KappAhl grundades 1953 och är en ledande modekedja med nära 400 butiker och 4 500 medarbetare i Sverige, Norge, Finland, Polen och Tjeckien. KappAhl säljer prisvärt mode för många människor – kvinnor, män och barn – och riktar sig särskilt till kvinnor 30-50 år med familj. Egna designers formger alla plagg. KappAhl blev som första modekedja i världen miljöcertifierad 1999. Under verksamhetsåret 2011/2012 var KappAhls omsättning nästan 4,6 miljarder kronor. KappAhl är noterat på Nasdaq OMX Stockholm. Besök gärna www.kappahl.com.