KappAhls nya kundtjänst ger fullservice i alla kanaler

KappAhl har öppnat en ny central kundtjänst för samtliga försäljnings-kanaler och marknader. Kundtjänstens uppdrag är att utveckla ett starkt fullservicemöte med kunden i alla kanaler.
        – Vår kund vill handla snabbare och effektivare idag. Genom att ha medarbetare tillgängliga när och där som kunden själv väljer hjälper vi till med det, säger Charlotte Katz, chef för Digital & Unified Retail på KappAhl.

KappAhls nya kundtjänst, Customer Experience Support, blir navet i kundkontakterna via telefon, direktchatt på hemsidan, e-post, Facebook, Messenger och Instagram på modekedjans alla marknader.
      – Vi satsar på medarbetare som har ett helhetsperspektiv på kundmötet och de tjänster vi kan erbjuda. De kan inspirera och guida kunden genom vårt sortiment och trender, samt inom allt från lagerstatus och reklamationsregler till bonuspoäng och olika leveransmöjligheter, berättar Kristin Bohman, chef för KappAhls Customer Experience Support.

KappAhls Customer Experience Support talar lokala språk och har generösa öppettider anpassade efter när kunderna är som mest aktiva – mellan klockan 8 på morgonen och 22 på kvällen alla dagar i veckan för Sverige och Norge. Finland och Polen kommer till en början att ha öppet mellan klockan 9 och 18 (10-19 lokal tid i Finland). Inom kort kommer kundtjänsten även att erbjuda personal shopping.

För mer information
Charlotte Katz, chef Digital & Unified Retail. Tel 0704-71 58 20. charlotte.katz@kappahl.com
Kristin Bohman, chef Customer Experience Support. Tel 0704-71 58 98. kristin.bohman@kappahl.com
Charlotte Högberg, Kommunikationschef.  Tel 0704-71 56 31, charlotte.hogberg@kappahl.com

KappAhl grundades 1953 i Göteborg och är en av Nordens ledande modekedjor med 370 KappAhl- och Newbie-butiker i Sverige, Norge, Finland, Polen och Storbritannien samt Shop Online. Vår affärsidé är att erbjuda prisvärt mode i egen design till de många människorna. Idag är 53 procent av bolagets produkter hållbarhetsmärkta. 2016/2017 var omsättningen 4,9 miljarder SEK och antalet anställda cirka 4 000 i tio länder. KappAhl är noterat på Nasdaq Stockholm. Mer information finns på www.kappahl.se.

Vår kund vill handla snabbare och effektivare idag. Genom att ha medarbetare tillgängliga när och där som kunden själv väljer hjälper vi till med det.
Charlotte Katz, chef för Digital & Unified Retail på KappAhl