Ny försäljningsdirektör till KappAhl

Camilla Wernlund, har utsetts till ny försäljningsdirektör och medlem i KappAhls koncernledning från den 16 februari 2015. Camilla arbetar sedan 2011 som konceptchef på KappAhl och har bland annat drivit utvecklingen av modekedjans nya butikskoncept. Hon har mångårig erfarenhet av ledande befattningar inom detaljhandels- och servicebranschen.
     – Jag är mycket glad över att vi nu kan knyta Camilla, hennes stora engagemang och gedigna erfarenhet ännu närmare vårt fortsatta arbete med att stärka relationen till vår kund, säger vd och koncernchef Johan Åberg.

Från den 16 februari leder och utvecklar Camilla Wernlund, född 1971, KappAhls försäljningsorganisation. Camilla har arbetat som konceptchef på KappAhl sedan 2011 och har en gedigen branscherfarenhet av försäljningsarbete från andra detaljhandelsbolag. KappAhls nya försäljningsdirektör har en tydlig vision för arbetet närmast kunden.
     – Jag ser fram emot att fortsätta bidra i arbetet som jag brinner för; att utveckla KappAhls totala kundupplevelse till den bästa på marknaden, säger tillträdande försäljningsdirektör Camilla Wernlund.

Camilla Wernlund tillträder sin tjänst efter överlämning av frånträdande försäljningsdirektör Stefan Högkvist som går vidare till annan tjänst.

För ytterligare information

Camilla Wernlund, tillträdande försäljningsdirektör. Tel 0704-715855, camilla.wernlund@kappahl.com
Johan Åberg, vd och koncernchef. Tel 0706-09 99 73, johan.aberg@kappahl.com

För bilder och företagsinformation
Charlotte Högberg, Informationschef. Tel. 0704-71 56 31, charlotte.hogberg@kappahl.com

KappAhl, grundat 1953, är en av Nordens ledande modekedjor med närmare 400 butiker i Sverige, Norge, Finland och Polen samt Shop Online. KappAhl erbjuder prisvärt mode i egen design till de många människorna – kvinnor, män och barn, med särskilt fokus på kvinnan mitt i livet. 19% av sortimentet är hållbarhetsmärkt. 2013/2014 var omsättningen 4,7 miljarder SEK och antalet anställda cirka 4 000. KappAhl är noterat på Nasdaq Stockholm. För mer information, besök www.kappahl.com.

Jag är mycket glad över att vi nu kan knyta Camilla, hennes stora engagemang och gedigna erfarenhet ännu närmare vårt fortsatta arbete med att stärka relationen till vår kund.
Vd och koncernchef Johan Åberg