Ny Marknadsdirektör till KappAhl

Joakim Holmstrand har utsetts till ny Marknadsdirektör och medlem i KappAhls koncernledning med tillträde i januari 2014. Joakim Holmstrand är för närvarande Marknads- och Försäljningschef på Mio AB där han arbetat sedan 2011.

– Joakim har en gedigen kompetens och värdefull erfarenhet och jag är mycket glad för att få knyta honom till vårt team och arbetet med att strategiskt flytta vårt varumärke. Joakim blir en viktig spelare i att stärka vår position på marknaden och relationen med vår kund, säger Johan Åberg, VD och koncernchef för KappAhl.

Joakim Holmstrand kommer med start från 2014 att leda och utveckla KappAhls marknadsorganisation. Joakim har mångårig erfarenhet från ledarskap och marknadsföring inom detaljhandeln och kedjeföretag. Han arbetar för närvarande som Marknads- och Försäljningschef på Mio AB och dessförinnan bland annat på MQ och Hemtex.

– Jag är oerhört glad över möjligheten att få arbeta för KappAhl. KappAhl är ett spännande företag och det finns en stor potential. Jag ser fram emot att få bidra med mina erfarenheter inom marknadsföring och ledarskap i en konkurrensutsatt bransch med intressanta utmaningar, säger Joakim Holmstrand, tillträdande Marknadsdirektör på KappAhl AB.

Johan Åberg, vd och koncernchef. Tel 0706-09 99 73, johan.aberg@kappahl.com

Bilder, information om KappAhl
Charlotte Högberg, Informationschef. Tel 0704-71 56 31, charlotte.hogberg@kappahl.com

KappAhl är en av Nordens ledande modekedjor med ca 400 butiker i Sverige, Norge, Finland och Polen samt Shop Online. Företaget erbjuder snyggt och prisvärt mode i egen design för kvinnor, män och barn. Huvudmålgrupp är kvinnan mitt i livet. Verksamheten omsätter 4,8 miljarder kronor och har cirka 4 500 anställda. KappAhl var den första modekedjan i världen att miljöcertifieras 1999. Företaget är noterat på NASDAQ OMX Stockholm. För mer information, besök www.kappahl.com.

Om oss

KappAhl grundades 1953 i Göteborg och är en av Nordens ledande modekedjor med närmare 400 butiker i Sverige, Norge, Finland och Polen samt Shop Online. Vår affärsidé är att erbjuda prisvärt mode i egen design till kvinnan mitt i livet och hennes familj. 38 procent av sortimentet är hållbarhetsmärkt. 2015/2016 var omsättningen 4,7 miljarder SEK och antalet anställda cirka 4 000 i åtta länder. KappAhl är noterat på Nasdaq Stockholm. Mer information finns på www.kappahl.se

Joakim har en gedigen kompetens och värdefull erfarenhet och jag är mycket glad för att få knyta honom till vårt team och arbetet med att strategiskt flytta vårt varumärke. Joakim blir en viktig spelare i att stärka vår position på marknaden och relationen med vår kund.
Johan Åberg, VD och koncernchef för KappAhl