Nytt butikskoncept - KappAhl Kids gör entré

KappAhl Kids är här! Den 28 februari lanserar modekedjan KappAhl ytterligare ett butikskoncept när barnbutiken KappAhl Kids slår upp portarna i köpcentret Ringen på Södermalm i Stockholm.
        – KappAhls barnsortiment är uppskattat och står för en ökande del av  vår försäljning. Med KappAhl Kids prövar vi nya vägar att göra det ännu mer tillgängligt, säger Peter Andersson som är KappAhls finansdirektör och tillförordnade vd.

KappAhl Kids är modekedjans andra fristående koncept, Newbie Store var det första. Hela KappAhls populära barnsortiment tar plats i den drygt 300 m2 stora butiken. Butiken erbjuder även full tillgänglighet till hela KappAhls utbud via Shop Online in Store och Click&Collect.
         – Den fysiska butiken kommer även framåt att vara en viktig distributionskanal för KappAhl. Vi vill komma nära kunden och med en flexibel butiksportfölj kan vi, när vi hittar rätt butiksläge, enkelt välja vilket koncept som är mest attraktivt just där. Allt från hela KappAhl till exempelvis bara Barn. Ett skalbart KappAhl, så att säga, berättar Peter Andersson.

Om KappAhl Kids
KappAhls barnsortiment är välkänt för både kvalitet och funktion. Kidsbutiken erbjuder hela KappAhls barnsortiment, inklusive Newbie, i storlekarna 44 till 170. Plaggen är framtagna av KappAhls  designers för att användas om och om igen, tills det är dags att låta dem bli någon annans favoriter. Idag är över 80 procent av barnsortimentet hållbarhetsmärkt, en andel som kommer att fortsätta öka över tid.

För mer information:
Peter Andersson, tf vd samt finansdirektör. Tel. 0703-31 55 70.
Charlotte Högberg, kommunikationschef. Tel. 0704-71 56 31. E-post charlotte.hogberg@kappahl.com.

KappAhl grundades 1953 i Göteborg och är en av Nordens ledande modekedjor med 380 KappAhl- och Newbie-butiker i Sverige, Norge, Finland, Polen och Storbritannien samt Shop Online. Vår affärsidé är att erbjuda prisvärt mode i egen design till de många människorna. Idag är 57 procent av bolagets produkter hållbarhetsmärkta. 2017/2018 var omsättningen 4,8 miljarder SEK och antalet anställda cirka 4 000 i tio länder. KappAhl är noterat på Nasdaq Stockholm. Mer information finns på www.kappahl.se.