Peter Andersson har utsett till tillförordnad vd i KappAhl

Styrelsen i KappAhl AB (publ) har i dag utsett KappAhls finansdirektör Peter Andersson till tillförordnad verkställande direktör fram till dess att nya koncernchefen och vd:n, Elisabeth Peregi, tillträder under våren 2019.

Göran Bille, som har varit tillförordnad vd för KappAhl från den 15 juni 2018, avböjer att förlänga sitt tillförordnande när hans avtal går ut den 15 december. Han hänvisar till utlandsboende och andra åtaganden, utöver det som styrelseledamot i KappAhl.

Peter Andersson är finansdirektör på KappAhl sedan april 2018. Han är född 1964 och utbildad civilekonom med en MBA-examen från Göteborgs Universitet. Peter har mångårig, internationell erfarenhet från detaljhandeln ur strategiskt och operativt perspektiv samt kvalificerat arbete inom ekonomistyrning och riskhantering. Han har tidigare arbetat för bland annat Lindex och ICA Handlarna AB.

Denna information är sådan information som KappAhl AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande 13 december 2018 kl. 08.30 CET.

Anders Bülow, styrelsens ordförande, tel. 070-661 09 88

KappAhl grundades 1953 i Göteborg och är en av Nordens ledande modekedjor med 370 KappAhl- och Newbie-butiker i Sverige, Norge, Finland, Polen och Storbritannien samt Shop Online. Vår affärsidé är att erbjuda prisvärt mode i egen design till de många människorna. Idag är 57 procent av bolagets produkter hållbarhetsmärkta. 2017/2018 var omsättningen 4,8 miljarder SEK och antalet anställda cirka 4 000 i tio länder. KappAhl är noterat på Nasdaq Stockholm. Mer information finns på www.kappahl.se.