Premiär för KappAhls modellsök i tv

När modekedjan KappAhl söker ett nytt ansikte väljer man att bjuda in till en modelltävling för kvinnor över 35 år. Från idag och tio onsdagar framåt visar Sjuan modelltävlingen ”She’s got the look” där första pris är ett modellkontrakt med KappAhl.
     – Vi vet att det finns många härliga kvinnor mitt i livet med modelldrömmar, säger jurymedlemmen Carina Ladow, som även är KappAhls sortiment- och designdirektör. Vi ser fram emot att ge dem alla chansen att förverkliga sina drömmar!

KappAhl söker ett nytt ansikte till sina kampanjer och väljer att bjuda in till modelltävling för kvinnor över 35 år. Modekedjan är stolt huvudsponsor för tv-programmet ”She’s got the look”, i samarbete med TV4-gruppens kanal Sjuan. Målet är att hitta en vacker och självsäker kvinna över 35 år med modellpotential.

Programledaren Jessica Almenäs kommer att guida tv-publiken när de utvalda deltagarna under tio avsnitt ställs inför en rad utmaningar som hör till modelljobbet. Den namnkunniga juryn kommer att ge tips och råd men är också enväldig i att utse en vinnare. Första pris är ett modellkontrakt med KappAhl.

Från idag klockan 21.00 och tio onsdagar framåt visar Sjuan modelltävlingen ”She’s got the look”. Mer information finns här: http://www.kappahl.com/shesgotthelook.

Följ tävlingen i sociala medier: #shesgotthelookSE @carinaladowkappahl @kappahl

På bifogad bild: ”She’s got the look’s” jurymedlemmar fr v. KappAhls Sortiment- och Designdirektör Carina Ladow, fotografen Henrik Halvarsson samt ex-modellen och pr-kvinnan Rosanna Mariano.

Anne-Marie Blad, Reklamchef, tel 0704-71 56 23, anne-marie.blad@kappahl.com
Charlotte Högberg, Informationschef, tel. 0704-71 56 31, charlotte.hogberg@kappahl.com

KappAhl, grundat 1953, är en av Nordens ledande modekedjor med närmare 400 butiker i Sverige, Norge, Finland och Polen samt Shop Online. KappAhl erbjuder prisvärt mode i egen design till de många människorna – kvinnor, män och barn, med särskilt fokus på kvinnan mitt i livet. 19% av sortimentet är hållbarhetsmärkt. 2013/2014 var omsättningen 4,7 miljarder SEK och antalet anställda cirka 4 500. KappAhl är noterat på Nasdaq Stockholm. För mer information, besök www.kappahl.com.

– Vi vet att det finns många härliga kvinnor mitt i livet med modelldrömmar. Vi ser fram emot att ge dem alla chansen att förverkliga sina drömmar!
Jurymedlemmen Carina Ladow, som även är KappAhls sortiment- och designdirektör.