SE 4001 från KÄRCHER: Textilvårdsmaskin som även är en grovdammsugare

Report this content

KÄRCHER lanserar en specialutvecklad textilvårdsmaskin, SE 4001. Förutom att den rengör textilier och släta golvytor, suger den även upp både våt och torr smuts. Detta gör SE 4001 till den perfekta ”allt-i-allo-maskinen” för barnfamiljer, allergiker och djurägare.

KÄRCHER SE 4001 rengör heltäckningsmattor, möbler, och bilsäten ända in i fibrerna. Rengöringsprincipen är enkel: ett spraymunstycke lägger på en rengöringsvätska med tryck. Vätskan sugs omedelbart upp igen i ett enda arbetsmoment. Det specialdesignade golvmunstycket minimerar den resterande fukthalten. I kombination med rengöringsmedlet Mitex avlägsnas upp till 99% av alla kvalster, i sex till nio månader.

SE 4001 rengör även hårda, släta golv. En stor fördel är att maskinen endast använder rent vatten, medan en mopp skurar med samma vatten och därmed efterlämnar smuts. När färskvattentanken tagits bort fungerar SE 4001 som en grovdammsugare, och då suger den enkelt upp exempelvis spillvatten och grövre smuts (trä-, metall, och glasflisor). Dessutom dammsuger den fint damm med pappersfilterpåse.

Cirkapris 2.995 SEK inkl. moms.