Tyst rengöringskraft med Kärchers högtryckstvätt K 5.700

Report this content

I våras presenterade Kärcher sina nya högtryckstvättar med bl a vattenkylda motorer. En av dessa som snabbt har blivit en favorit för alla hus-, bil- och båtägare är Kärcher K 5.700. En tystare högtryckstvätt som gör rengöringen till ett rent nöje för både användaren och omgivningen.

Vid första anblicken är det lätt att se att K 5.700 tillhör den nya generationen högtryckstvättar. Med sitt X på fronten ser och är maskinen både kraftfull och kompakt. Dess inre värden är inte desto mindre viktiga: en kraftfull vattenkyld motor som förlänger livslängden, höjer energieffektiviteten, sänker vikten och framförallt ger maskinen en tystare gång. Att rengöra fasaden, mossbelagda stenplattor, bilen eller båten utan att grannar eller omgivningen störs nämnvärt är en frihet i sig.

Kärchers högtryckstvätt K 5.700 har utrustats med 9 meter högtrycksslangvinda och spolhandtag med snabbkoppling. Plug'n'Clean, för enkel och snabb användning av rengöringsmedel och ett rotojetmunstycke som kombinerar kraften från en punktstråle med träffytan från en flatstråle, vilket även får den mest envisa smutsen att släppa. Dessutom finns tillbehörsförvaring på maskinen för spolhandtag, variopowermunstycke, spolrör och rotojet. På så sätt finns alltid tillbehören nära till när du behöver dem.

Arbetstrycket är max 140 bar och vattenkapaciteten 460 liter per timma, vilket kan jämföras med en trädgårdsslang som har ett tryck på cirka 4 bar och hela 3 500 liter per timma. Förutom att högtryckstvätten ger ett mycket bättre resultat görs arbetet på kortare tid, med mindre vattenförbrukning.

K 5.700 – en högtryckstvätt som gör skillnad!

För ytterligare information kontakta:
Per Dahne, försäljningsansvarig Kärcher AB, tel: 031-57 73 00, e-post: per.dahne@karcher.se

För hjälp med bilder kontakta:
Anna Wallin, marknadsförare Kärcher AB, tel: 031-57 73 02 e-post: anna.wallin@karch
er.se

Kort om Kärcher AB
Kärchers produkter har funnits i Sverige sedan 1975 då man introducerade högtryckstvättarna på marknaden. Kärcher producerar bland annat högtryckstvättar, grovdammsugare, fönstertvättar, SteamCleaners, skurmaskiner och sopmaskiner. Kärcher AB är ett helägt dotterbolag till det tyska moderbolaget, tack vare 70-års erfarenhet inom rengöring både inom industrin och för privatkonsumenter är Kärcher idag experter på området och också drivande av utvecklingen av nya produkter och innovationer.

Taggar: