Karessa Pharma AB tecknar produktionsavtal med AdhexPharma SAS

Karessa tecknar produktionsavtal.

Karessa Pharma AB har idag beslutat att ingå ett avtal med AdhexPharma SAS. Avtalet gäller utveckling och produktion av vardenafil, buckal film, Karessa för GMP-tillverkning inför klinisk prövning och för eventuell framtida kommersiell produktion i Karessas K-03-projekt.

Karessa tar i och med detta avtal nästa steg i utvecklingen av vardenafil, buckal film, för behandling av erektil dysfunktion. Den buckala filmen bygger på en patenterad drug delivery-plattform i form av en alginatbaserad polymerfilm. Filmen fästs diskret i munslemhinnan för distribution av läkemedlet till blodomloppet.

Denna information är sådan information som Karessa Pharma Holding AB är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 29 juni 2018 kl 14.00 CET.

FÖR YTTERLIGARE INFORMATION, VÄNLIGEN KONTAKTA:

Mats Nilsson, VD, Karessa Pharma Holding AB (publ)
E-post: mats.nilsson@karessa.se

Karessa är ett svenskt läkemedelsbolag som genom innovation, nytänkande och en patenterad plattform för distribution av läkemedel via en oromucusal alginatbaserad film har som mål att utveckla och kommersialisera inno­vativa läkemedel med tydliga konkurrensfördelar.
Det första terapiområdet som Karessa driver projekt inom är erektil dys­funktion där Karessas läkemedel hjälper par till bättre sexliv genom att mannen återfår sin sexuella förmåga. Karessa är listad på Nasdaq First North Stockholm. Remium Nordic Holding AB är Karessas certified adviser fram till 30 juni 2018.  För mer information, se karessa.se

Om oss

Karessas affärsmodell går ut på att kombinera beprövade, effektiva och godkända substanser med en patenterad, drug-delivery-plattform. Genom kombinationen skapas stora fördelar får såväl patienten som Karessa som bolag. Patienterna får snabbare och mer pålitlig effekt och slipper därmed planera sitt samliv. Fördelarna för Karessa är en snabbare väg till registrering och relativt låga utvecklingsrisker.