KARO BIO OFFENTLIGGÖR PROSPEKT GÄLLANDE FÖRETRÄDESEMISSIONEN

Report this content

STOCKHOLM den 21 mars 2014 – Karo Bio AB (publ). Karo Bio offentliggör härmed prospekt gällande företrädesemissionen. Prospektet har godkänts och registrerats av Finansinspektionen.

Prospektet avseende Karo Bios nyemission är nu offentliggjort.

Samtliga aktieägare vars innehav är direktregistrerat i Euroclear Sweden AB (”Euroclear”) på avstämningsdagen den 20 mars 2014 kommer att få ett prospekt, en förtryckt emissions-redovisning och en anmälningssedel per post till den i Euroclear angivna adressen. Aktieägare som har sitt innehav i aktiedepå eller på annat sätt förvaltat genom förvaltare får information och instruktioner direkt från sin bank eller förvaltare. Prospektet kommer att finnas tillgängligt på Karo Bios hemsida www.karobio.se/prospekt samt på Aqurat FKs hemsida www.aqurat.se

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Per Bengtsson, CEO, mobil 073 447 41 28 eller e-mail per.bengtsson@karobio.se
Henrik Palm, CFO, mobil 070-540 40 14 eller e-mail henrik.palm@karobio.se

Om Karo Bio
Karo Bio är ett forsknings- och utvecklingsbolag med fokus på att utveckla innovativa läkemedel för viktiga medicinska behov. Det världsledande kunnandet om nukleära receptorer som målprotein för läkemedel och de därtill knutna verkningsmekanismerna används för att ta fram nya effektivare och säkrare läkemedel. Karo Bio bedriver läkemedelsutveckling med fokus huvudsakligen inom områdena neuropsykiatri, inflammatoriska tillstånd, autoimmuna sjukdomar och cancer. Karo Bio bedriver sin verksamhet i Huddinge, har 39 anställda och är noterat på NASDAQ OMX Stockholm.

Informationen är sådan som Karo Bio är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 21 mars 2014

Taggar: