Förtydligande med anledning av handelsstopp

Avseende finansieringen av budet på det norska läkemedelsföretaget Weifa ASA som kommunicerats i tidigare press release får vi göra följande förtydligande:

Swedbank kommer att ställa upp med lån och en bryggfinansiering fram till dess att företaget har genomfört en företrädesemission för återbetalning av bryggfinansieringen, vilket förutskickats i pressreleasen.

Under den webcast som genomfördes med start klockan 11.00 nämndes från företaget som ett exempel att det kan bli en relation mellan lån och företrädesemission på 50%. Såsom anges i pressreleasen är emellertid fördelningen ännu inte beslutad. Beslut och villkor för emissionen kommer därför bli föremål för ytterligare överväganden av styrelsen.

FÖR YTTERLIGARE INFORMATION, VÄNLIGEN KONTAKTA:
Peter Blom, CEO, 070-655 56 98 eller peter.blom@karopharma.se

OM KARO pharma

Denna information är sådan information som Karo Pharma AB är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 24 augusti 2017 kl 15:10