Karolinska Development – Delårsrapport januari - mars, inbjudan till telefonkonferens tisdagen den 15 maj

STOCKHOLM den 10 maj 2012. Karolinska Development kommer att offentliggöra delårsrapporten för januari - mars 2012 tisdagen den 15 maj, under dagen. Bolaget kommer även att hålla en webbsändning live samt en telefonkonferens samma dag klockan 16.30.

Webbsändingen kommer att finnas tillgänglig på www.karolinskadevelopment.com samt på http://financialhearings.nu/120515/karolinskadevelopment

Telefonnummer: 08-505 597 72 (från Storbritannien +44 (0)20 775 099 50 och från USA: +1 8 666 765 870)

Presentatör: Torbjörn Bjerke, VD

Benjamin Nordin, informationsdirektör, Karolinska Development
Tel: 073 093 60 80, e-mail: benjamin.nordin@karolinskadevelopment.com

Karolinska Developments mål är att skapa värde för såväl investerare som patienter och forskare genom att utveckla innovationer från världsledande forskning till produkter som kan säljas eller utlicensieras med hög avkastning. Affärsmodellen är att SELEKTERA de kommersiellt mest attraktiva medicinska innovationerna, UTVECKLA innovationer till det stadium där den största avkastningen på investeringen kan uppnås samt KOMMERSIALISERA innovationer genom försäljning av företag eller utlicensiering av produkter. Ett exklusivt “deal flow”-avtal med Karolinska Institutet Innovations AB, i kombination med andra samarbetsavtal med ledande nordiska universitet, ger ett kontinuerligt flöde av innovationer. Portföljen består idag av 36 projekt, varav 15 projekt är i klinisk utveckling. För mer information: www.karolinskadevelopment.com.