Redeye: Karolinska Development - en röst på KD är en röst på en portfölj i frammarsch

Vi inleder bevakning av Karolinska Development, det enda noterade, nordiska investmentbolaget med ett renodlat fokus på life science sektorn. Vi bedömer att det finns potential för betydande värdehöjningspotential i investmentbolaget i närtid.

Läs mer och ladda ner analysen: https://goo.gl/gd7rBD

Börja följa bolag hos Redeye för att direkt få de senaste analyserna inom Tech och Life Science

Detta är ett pressmeddelande från Redeye - Research Powered Investment Banking. https://www.redeye.se/about/

Om oss

Karolinska Developments mål är att skapa värde för såväl investerare som patienter och forskare genom att utveckla innovationer från världsledande forskning till produkter som går att sälja eller licensiera ut med hög avkastning. Affärsmodellen går ut på att: SELEKTERA de kommersiellt mest attraktiva medicinska innovationerna, UTVECKLA dessa till det stadium där den största avkastningen på investeringen kan uppnås och KOMMERSIALISERA innovativa nya läkemedel genom försäljning av företag eller utlicensiering av produkter. Detta kommer att resultera i kontantbetalningar, milstolpsersättningar och royalties.