Kentor förlänger samarbetet med Com Hem

Report this content

TeleComputingbolaget Kentor har förnyat avtalet med Com Hem om fortsatt förvaltning av Com Hems administrativa system för kundhantering, billing- och ärendehantering, integrationsplattformen samt webbportalen comhem.se. Avtalet sträcker sig till utgången av 2009 och är av betydande strategiskt och ekonomiskt värde för Kentor.

Kentor har ett mångårigt samarbete med Com Hem och har länge varit delaktig i utvecklingen av ett effektivt IT-stöd. Det tecknade avtalet innebär att Kentor har fortsatt ansvar för systemförvaltning och systemutveckling av Com Hems befintliga BSS-system.

– Com Hem har stora krav på en flexibel och kostnadseffektiv lösning och vi har mycket positiva erfarenheter från vårt långsiktiga samarbete med Kentor, som har gedigen erfarenhet av att förvalta BSS-applikationer, säger Christer Peltomaa, CIO, Com Hem.

Sedan 2007 är Kentor ett bolag inom TeleComputingkoncernen med 700 medarbetare och 800 företagskunder i Norden. Den IT-drift som Kentor tidigare hanterade på Com Hem sker nu i TeleComputings regi.

– Kentor har arbetat med IT-stöd till operatörer inom betal-TV, bredband och telefoni sedan 1995.
Com Hem är en mycket viktig kund för oss och samarbetet är mycket stimulerande eftersom Com Hem ständigt utvecklas och växer. Vi är väldigt glada över det fortsatta förtroendet från en av våra allra största och viktigaste kunder, säger Urban Berlinde, VD på Kentor.

För mer information, kontakta:
Kentor: Urban Berlinde, VD, tel: 08-587 650 27
Com Hem: Christer Peltomaa, IT-chef, tel: 08-553 630 00