Keolis flyttar till Kungsholmen

Keolis huvudkontor och centrala trafikledning får ett nytt gemensamt kontor på Gjörwellsgatan 30, Kungsholmen.

- Jag är mycket nöjd över att vi har hittat ett kontor som lever upp till våra önskemål och som är både funktionellt och representativt. Inom Keolis är vi experter på att driva och utveckla stadstrafik och det vill vi tydliggöra genom att ha ett verksamhetsnära kontor, säger Magnus Åkerhielm vd Keolis.

-  Vi är väldigt glada att välkomna Keolis till oss. Intresset för DN-huset är stort och Keolis är det första nya företaget vi tecknar hyresavtal med. Marieberg är en stadsdel under snabb utveckling och det är kul att ett företag som är så viktigt för kollektivtrafiken har hittat sina nya lokaler här, säger Urban Sjölund, uthyrningschef Fabege.

Keolis kommer att disponera stora delar av entréplanet och tillsammans med fastighetsägaren Fabege börjar nu arbetet med att anpassa kontoret efter Keolis behov. Flytten kommer att ske i två omgångar där huvudkontoret flyttar i slutet av augusti och trafikledningen följer under hösten.

Johan Nordfjäll, pressekreterare Keolis Sverige. Telefon: 072-513 60 93/ 08-5190 2022

Keolis affärsidé är att genom lokalt anpassad och hållbar stadstrafik skapa värde för resenärerna, samhället och ägarna. Keolis Sverige finns i Stockholm, Göteborg, Jönköping, Sundsvall, Östergötland och Närke.
Keolis är ett av Europas ledande kollektivtrafikföretag med verksamhet i 14 länder på tre kontinenter. www.keolis.se