Keolis försvarar busstrafiken i Borlänge och Falun

Keolis vann Dalatrafiks upphandling av busstrafik i Falun och Borlänge. Genom anbudsvinsten behåller Keolis avtalet och kan fortsätta arbeta för att utveckla kollektivtrafiken.

- Vi är både stolta och glada över det visade förtroendet. När vi tillfälligt gick in för att säkra kollektivtrafiken i juni förra året var det med målsättningen att bli kvar under lång tid. Det har vi nu lyckats med och vi ser fram emot att tillsammans med Dalatrafik och Sambus fortsätta utveckla kollektivtrafiken, säger Magnus Åkerhielm, vd Keolis.

Keolis vann upphandlingen genom att tilldelas höga kvalitetspoäng tillsammans med ett konkurrenskraftigt och hållbart pris. Eftersom Keolis behåller kontrakt innebär det inga förändringar för medarbetarna. Trafikstart sker i juli 2016 och avtalet är på tio år med möjlighet två års förlängning.

- Det har varit ett intensivt första år med stort engagemang från våra medarbetare. Det här skapar en stabilitet och långsiktighet och det känns bra, säger Agne Domeij, områdeschef Dalarna.

Johan Nordfjäll, pressekreterare Keolis Sverige. Telefon: 072-513 60 93/ 08-5190 2022

Keolis affärsidé är att genom lokalt anpassad och hållbar stadstrafik skapa värde för resenärerna, samhället och ägarna. Keolis Sverige finns i Stockholm, Göteborg, Jönköping, Dalarna, Östergötland och Närke. Keolis är ett av Europas ledande kollektivtrafikföretag med verksamhet i 15 länder på fyra kontinenter. www.keolis.se