Pressinbjudan: Rekryteringsträff för att få fler kvinnliga bussförare

Tisdagen den 22 och torsdagen den 24 oktober har Keolis en rekryteringsträff för tjejer som är intresserade av bussföraryrket och som vill prova på att köra buss.

- Vi vet att många kvinnliga sökande funderar på om det är svårt att köra buss och om de måste ha busskörkort innan de söker arbete hos oss. Men busskörning är någonting som vi lär dig. Det vi söker är personer som är serviceinriktade och som vill ha ett flexibelt och ansvarsfullt arbete, säger Annica Fors, rekryteringschef Keolis Sverige.

Rekryteringen till vinterns bussförarutbildning pågår och Keolis söker i år 60 deltagare.

Media är välkomna att delta. Förutom att köra buss på vårt övningsområde kommer deltagarna att få information om bussföraryrket och möjlighet att ställa frågor till våra duktiga instruktörer.

Datum: tisdag 22 oktober och torsdag 24 oktober.

Plats: Keolis Academy, Hornsbergs bussgarage, Nordenflychtsgatan 56, Stockholm
Tid: 17-19

Johan Nordfjäll, pressekreterare Keolis Sverige. Telefon: 072-513 60 93

Keolis affärsidé är att genom lokalt anpassad och hållbar stadstrafik skapa värde för resenärerna, samhället och ägarna. Keolis Sverige finns i Stockholm, Göteborg, Jönköping, Sundsvall, Östergötland och Närke. Keolis är ett av Europas ledande kollektivtrafikföretag med verksamhet i 14 länder på tre kontinenter.
www.keolis.se

Annica Fors, rekryteringschef Keolis Sverige