Intjäning av All Employee Share Plan i Kindred Group plc

Den 12 mars 2018 har det fulla värdet av 24 296 aktierätter i All Employee Share Plan intjänats och lösts genom tilldelning av 24 296 svenska depåbevis från Kindred Groups aktieåterköpsprogram.

Efter denna lösen innehas 2 274 398 svenska depåbevis av Kindred Group inom ramen för aktieåterköpsprogrammen. Det totala antalet emitterade aktier i Kindred Group plc uppgår till 230 126 200, envar med ett nominellt värde om 0,000625 GBP.

For ytterligare information:

Inga Lundberg, Investor Relations, +44 788 799 6116

Kindred Group är noterat på Nasdaq Stockholm Large Cap och är en av Europas största förmedlare av spel och digitalt innehåll. Inom Kindred Group ryms 12 varumärken som erbjuder tjänster till över 21 miljoner kunder över hela världen. Kindred Group är medlem av European Gaming and Betting Association (EGBA), är medgrundare av ESSA, samt granskas och är certifierat av eCOGRA för sin överensstämmelse med EU:s rekommendation om principer för konsumentskydd och spelansvar från 2014 (2014/478/EU). Läs mer på www.kindredgroup.com.