Kindred bäst i klassen inom juridik och ansvarsfullt spelande

Kindred Group vinner tre priser vid Global Regulatory Awards i London. Bland vinnarna märks Kindreds juridiska team och gruppens arbete inom ansvarsfullt spelande.

Kindred Group (tidigare Unibet Group) vinner tre viktiga priser vid årets Global Regulatory Awards arrangerat av Gambling Compliance i London. Priserna är en bekräftelse på det professionella arbete som genomförts av Kindreds juridiska team. Under de tjugo år Kindred varit verksamt har fokus alltid varit på att uppfylla lokala myndigheters krav och att höja ambitionsnivån för såväl regelefterlevnad i branschen som inom ansvarsfullt spelande.

Kindred Group är reglerat i elva EU-länder och genomförde 27 revisioner under 2016. Som bolag är Kindred branschledande i att utnyttja teknologi i syfte att öka regelefterlevnad samtidigt som en positiv kundupplevelse bevaras, bland annat genom att implementera BankID samt utvecklingen av vårt eget bevakningssystem PS-EDS (Player Safety Early Detection System).

— Jag är oerhört glad att vi har vunnit priset för ‘Best Legal Team of the Year’, ‘the GambleAware Award For Outstanding Individual Contribution To Responsible Gambling’ och ‘the Most Significant Contribution to Responsible Gambling Research’. Jag är naturligtvis väldigt stolt över teamet. Vi har jobbat hårt för att möta de stränga krav som finns på marknaderna där vi är verksamma, och detta pris visar hur viktigt det är för Kindred Group att inte bara möta kraven utan även överträffa dem. Det är på detta sätt vi bygger förtroende, säger Ewout Keuleers, chefsjurist på Kindred Group.

Kindred Group nominerades i nio utav elva kategorier. Global Regulatory Awards arrangeras av branschtidningen Gambling Compliance som en del av deras tioårsjubileum för att uppmärksamma framsteg inom regulatorisk efterlevnad och ansvarsfullt spelande.

— Dessa priser visar på styrkan i våra värderingar och företagskulturen. Ända sedan vi grundades för tjugo år sedan har vi ifrågasatt status quo för att hitta en bättre väg framåt. Det är denna mentalitet som har gjort att vi kan förbättra kundupplevelsen samtidigt som vi skapat en säkrare och tryggare spelmiljö, säger Henrik Tjärnström, koncernchef på Kindred Group.

For ytterligare information:

Ewout Keuleers, chefsjurist på Kindred Group

+44 7810 206175
ewout.keuleers@kindredgroup.com

Kindred Group är noterat på Nasdaq Stockholm  och  är en av Europas största noterade speloperatörer. Kindred Group har 10 olika varumärken och över 15,8 miljoner kunder över hela världen. Kindred är medlem av EGBA, European Gaming and Betting Association, RGA, Remote Gambling Association i Storbritannien och granskad och certifierat av eCOGRA vad gäller den alleuropeiska CEN-standarden om konsumentskydd och ansvarsfullt spelande.