Kindred vinner ytterligare pris inom spelansvar

Kindred Group (tidigare Unibet Group) vann priset som Social Responisble Operator of the Year vid EGR Nordics prisceremoni i fredags. Priset är ett bevis på Kindreds arbete och fokus för att förbättra spelansvarsåtgärder genom forskning och åtgärder som fungerar.

Kundfokus är kärnan i Kindreds arbete där en grundläggande del är att erbjuda en säker och trygg miljö för kunderna. Att vinna priset som Social Responsible Operator är därför en viktig och uppskattad händelse för företaget.

Kindred driver ett flertal projekt i syfte att utveckla och förbättra arbetet kring spelansvar, bland annat samarbeten med forskare, olika organisationer och andra nyckelintressenter. Ett nyligen genomfört projekt som nyligen annonserades är utvecklingen av AdBlocker, ett spelansvarsverktyg som förhindrar att minderåriga exponeras mot spelreklam.

”Jag är oerhört stolt över det hårda arbete, entusiasm och stöd som teamet har för dessa frågor samt utvecklingen av innovativa produkter, nya projekt och samarbeten. De ger allt vilket återspeglas i detta pris och även tidigare pris vi vunnit genom åren”, säger Maris Bonello, Integrity Analytics Manager på Kindred Group.

”Att vinna priset som Social Responsible Operator för andra gången är ett bevis på det engagemang som teamet har för spelansvarsfrågan och det hårda arbete de genomför. Ända sedan Unibet grundades för mer än 20 år sedan har vi utmanat status quo och investerat i att utveckla en säker och trygg spelupplevelse för våra kunder”, säger Henrik Tjärnström, CEO på Kindred Group.

For ytterligare information:

Alexander Westrell, Group Head of Communications

Alexander.westrell@kindredgroup.com

Kindred Group är ett av världens ledande nätbaserade spelbolag med verksamhet i Europa och Australien. Kindred Group erbjuder underhållning i en säker, trygg och hållbar miljö för sina 20 miljoner kunder via något av de 11 varumärken som ryms inom koncernen. Bolaget har 1,400 medarbetare globalt och är medlem av European Gaming and Betting Association (EGBA), är medgrundare av ESSA, samt granskas och är certifierat av eCOGRA för sin överensstämmelse med EU:s rekommendation om principer för konsumentskydd och spelansvar från 2014 (2014/478/EU). Kindred Group är noterat på Nasdaq Stockholm Large Cap. Läs mer på www.kindredgroup.com