Valutakurser för fjärde kvartalet 2015

Unibet Groups redovisningsvaluta GBP har fortsatt att stärkas kraftigt mot Unibet Groups övriga viktigaste valutor vilket visas i tabellerna nedan. Även om detta inte har någon väsentlig inverkan på den underliggande utvecklingen i Unibet Groups verksamhet, påverkas det redovisade resultatet vid omräkning till GBP.

Den vägda genomsnittliga förstärkningen av GBP mot Unibet Groups viktigaste valutor är cirka 11 procent mellan fjärde kvartalet 2014 och fjärde kvartalet 2015.

Valutakurser balansräkningen:
Kurs mot GBP 31-Dec-14 31-Dec-15 Helår år från år
SEK 12.059 12.521 -3.8%
NOK 11.609 13.084 -12.7%
EUR 1.284 1.362 -6.1%
DKK 9.559 10.168 -6.4%
AUD 1.904 2.030 -6.6%

Genomsnittliga valutakurser resultaträkningen:
Kurs mot GBP Genomsnitt kv 4 14   Genomsnitt kv 4 15 Helår år från år
SEK 11.762 12.882 -9.5%
NOK 10.906 12.936 -18.6%
EUR 1.267 1.385 -9.3%
DKK 9.432 10.334 -9.6%
AUD 1.852 2.105 -13.7%

För mer information:

Inga Lundberg, Investor Relations, +44 788 799 6116

Om Unibet Group

Unibet Group är en av Europas största noterade speloperatörer och är noterat på Nasdaq Stockholm. Unibet Group erbjuder spel på 21 olika språk till över 13,2 miljoner kunder i mer än 100 länder genom flera dotterbolag och varumärken. Unibet Group är medlem av EGBA, European Gaming and Betting Association, RGA, Remote Gambling Association i Storbritannien och granskad och certifierat av eCOGRA vad gäller den alleuropeiska CEN-standarden om konsumentskydd och ansvarsfullt spelande.

Mer information om Unibet Group plc finns på www.unibetgroupplc.com och twitter.com/UnibetGroup