King.com lanserar spelet Pyramid Solitaire Saga på Facebook

Svenska spelutvecklingsföretaget King.com som utvecklar sociala skicklighetsspel till Facebook, mobila enheter och egna sajten King.com lanserar idag ett av företagets mest populära spel, Pyramid Solitaire Saga, på Facebook. King.com stärker därmed sin position som en av världens största spelutvecklare på Facebook med över 10 miljoner dagliga användare.

Svenska King.com är idag världens andra största spelutvecklare på Facebook före företag som EA och Wooga.

”Lanseringen av Pyramid Solitaire Saga ingår i strategin att tillgängliggöra våra populäraste spel från King.com på Facebook. Vi är naturligtvis glada över att vi nyligen passerade 10 miljoner dagliga användare och vi ser fram emot att lansera ytterligare spel på Facebook och öka vår tillväxt ytterligare”, säger Sebastian Knutsson, en av grundarna av King.com.

Patientsspelet Pyramid Solitaire Saga baseras på äventyret om den orädda piloten Helena Lightfoot och medhjälparen Kingsleys strapatser i kungariket Pharoahs Pyramid. Spelet går ut på att rensa en stentavla med spelkort och fånga de flyende skarabéerna. Pyramid Solitaire Saga är gratis och innehåller 60 spelnivåer i 6 episoder.

För att spela Pyramid Solitaire Saga, vänligen besök: http://apps.facebook.com/pyramidsolitairesaga

För mer information:

Sebastian Knutsson, grundare, kommunikations- och produktchef på King.com
Tel: +46 (0)708 433 326

Email: zeb@king.com

Om King.com:

Spelutvecklaren King.com är världsledande på sociala skicklighetsspel med över 38 miljoner unika spelare och mer än 2,8 miljard spelade spelomgångar varje månad över hela världen. King.com erbjuder mer än 150 spel på 14 olika språk genom King.com, mobila enheter, Google och Facebook. King.com är en av världens tio största spelutvecklare på Facebook och exklusiv leverantör av onlinespel för webbportaler, webbsidor och mediaföretag. King.com grundades 2003 och har idag över 175 anställda i Stockholm, Malmö, London, Hamburg, Milano, Bukarest, Malta och San Francisco. För mer information, vänligen besök about.king.com.

Taggar: