• King.com/

Svenska King.com tar sikte på att bli världens största spelutvecklare för casual social games, efter mycket stark spellansering på Iphone och Ipad.

King.com ställer nu in siktet på att bli världens största aktör inom casual social gaming. En vecka efter lanseringen har nu Candy Crush Saga nått #1 placering inom spel på samtliga stora marknader för både Iphone och Ipad. Bolaget är redan världens ledande bolag inom genren på Facebook med över 13 miljoner dagliga användare. King.com planerar nu att nära dubbla personalstyrkan under nästa år.

Redan efter en vecka har spelet Candy Crush Saga från King.com toppat nedladdningslistorna på både Iphone och Ipad i 17 länder, däribland länder som USA, England, Italien, Spanien och Holland. Totalt uppgår antalet dagligen spelare av Candy Crush Saga till närmare sex miljoner. King.com kommer att behöva fördubbla antalet anställda under nästa år.

Candy Crush Saga följer King.coms populära Saga format för casual social-gaming som spelas av mer än 13 miljoner aktiva användare dagligen. Candy Crush Saga erbjuder i skrivande stund över 150 varierande banor där spelaren ska matcha karameller i ett pusseläventyr. Spelet finns tillgängligt på Facebook, Iphone, Ipad och Android genom en skarvlös synkronisering som gör att du enkelt kan fortsätta där du senast befann dig, oavsett plattform.

”Det här är den starkaste lansering som King.com någonsin gjort, och den bekräftar vår sömlösa cross-plattform strategi för spel. King.com är den ledande spelutvecklaren för casual social games på Facebook, och nu kan även våra spelare njuta av Candy Crush Saga mobilt”, säger Tommy Palm, Mobile Guru på King.com i Stockholm.

För att spela Candy Crush Saga på mobilen, vänligen besök:

Tommy Palm, Games Guru på King.com

Spelutvecklaren King.com är världsledande på sociala skicklighetsspel med över 40 miljoner unika spelare och mer än 3,1 miljard spelade spelomgångar varje månad över hela världen. King.com erbjuder mer än 150 spel på 14 olika språk genom King.com, mobila enheter och Facebook. King.com är en av världens tio största spelutvecklare på Facebook och exklusiv leverantör av onlinespel för webbportaler, webbsidor och mediaföretag. King.com grundades 2003 och har idag över 300 anställda i Stockholm, Malmö, London, Barcelona, Hamburg, Bukarest, Malta och San Francisco. För mer information, vänligen besök about.king.com.

Citat

Tommy Palm