Gamma Slamavskiljare en effektiv och pålitlig produkt från Kingspan

Gamma är Kingspans svar på de ökande behoven på marknaden vad gäller ett välfungerande modernt avlopp. Vi strävar alltid efter att ta fram produkter som värnar om våra kunders behov samtidigt som miljön. I denna artikel kommer vi att ta upp de fördelar som finns med vår septiktank Gamma.

Verkningsgrad

Att hävda att vår Slamavskiljare Gamma är en världsledande produkt med en enastående effektivitet gör vi både med stolthet och med glädje. Med tanke på att den har en verkningsgrad på 99,7 % vid avlägsnande av fasta föremål, är det inte någon överraskning att vi kan göra det. Dess låga kostnad kontra dess effektivitet gör den till ytterst kostnadseffektiv och faktumet att den är tillverkad av MDPE-material som är extremt starkt och hållbart förstärker detta.

Den har en lång livslängd och går att lita på i alla lägen, den är dessutom CE-märkt, godkänd enligt EN 12566 som anger de Europeiska kraven på septiktankar och helt förenlig med gällande normer inom bygg.

Installation och underhåll

Att installera Gamma går väldigt snabbt och enkelt då det inte krävs att man anlägger den särskilt djupt. Detta leder till lägre volymer när man schaktar och det är mer skonsamt för miljön och samtidigt medför det mindre kostnader, så detta vinner alla på. Den har även en låg vikt som också förenklar både frakt och anläggning.

När man anlägger på grunt djup blir dessutom underhållsarbete mycket enklare att genomföra och detta är väldigt fördelaktigt vid eventuella reparationer som kan behöva göras.

Alla dessa fördelar tillsammans med att ha våra kunniga ingenjörer och support som alltid är villiga att hjälpa till. Gör denna produkt till en utomordentligt bra investering enligt oss och det kan alla våra nöjda kunder världen över skriva under på och det är vår viktigaste resurs, er tillit till oss som företag och det vill vi aldrig svika.

Kingspan Enviromental Klargester

Kingspan Environmental ingår i Kingspankoncernen, som är en världsledande leverantör av effektiva kvalitetsprodukter för byggindustrin. Det snabbväxande globala företaget har kontor över hela världen, på totalt 80 olika platser.

Kingspan skapar hållbara, förnybara och miljövänliga lösningar för både hemmabruk och storskaliga projekt över hela världen. Genom att leverera produkter av högsta kvalitet och utmärkt kundservice, har Kingspan byggt upp sitt goda renommé i alla sektorer där de är verksamma.

För Norska läsare, detaljerad information om våra produkter såsom Septiska tankar ( Kingspan Slamavskiller ) , Oljeavskiljare ( Oljeutskillere ) finns på vår Norska hemsida .