Kingston Technology arrangerar Dota 2-överklockningsfinal och demonstrerar kommande produkter under CES 2014

• Fyra professionella eSports-team tävlar om 50 000 dollar under Dota 2

• Fem finalister kämpar om att få de högsta standarderna inom överklockning

• Kingston demonstrerar kommande DDR4-, HyperX- och SSD-produkter

Kingston Technology Europe Co LLP, ett dotterbolag till Kingston Technology Company Inc. som är världsledande inom minnesprodukter, arrangerar finalerna i sin Dota 2-överklockningstävling under 2014 års internationella CES-mässa (Consumer Electronics Show) (CES) i Las Vegas. Dessutom ska Kingston® visa upp spännande nya produkter och tekniker som kommer i år.

Dota 2 är ett actionsfyllt och strategiskt spel som spelas av miljontals passionerade fans över hela världen, både proffs och amatörer. Webbturneringen HyperX® Dota 2 inleddes i oktober förra året med sexton professionella spelteam från hela världen. De fyra finalisterna är: Alliance från Sverige, Vici Gaming från Kina, Team Liquid från Nederländerna och Fnatic från Europa. De fyra lagen tävlar mot varandra om 50 000 dollar i prispengar.

Tävlingen HyperX OC Takeover (HOT) inleddes i oktober förra året i samband med HWBOT, den främsta informationssidan för överklockare och prestandaentusiaster. Deltagarna tävlade om att uppnå de högsta standarderna för maximal minnesfrekvens, Super PI och Intel® XTU i en öppen kvalificeringsrunda på nätet. Fem finalister från Kina, Polen, Sydafrika och USA tävlar mot varandra med komponenter från Kingston och dess samarbetspartner: ASUS, Cooler Master och Intel®. Förutom 10 000 dollar i prispengar delas en bonus på 1 000 dollar ut till alla som slår världsrekordet i någon av kategorierna under finalomgången.

I tillägg till de två tävlingarna ska Kingston demonstrera kommande produkter och tekniker:

• Minneskontrollen LSI SF3700 ger högre prestanda, pålitlighet och uthållighet. Kingston visar olika formfaktorslösningar som lanseras senare i år som en del av sin SSDNow-familj.

• 384 GB 2 133 Bd/s DDR4-registrerade DIMM på 1.2v.

• Överklockande datorer med små formfaktorer (Intel® NUC, Gigabyte™ Brix och Zotac® ZBOX) använder HyperX Plug-n-Play SO-DIMM.

• Exklusivt HyperX-minne används för att hantera 4K-videoteknik med hjälp av Battlefield 4 och videoklipp från en GoPro® HERO3+ Black Edition-kamera.

För mer information, gå in på www.kingston.com/en/.

Mikael Johansson
Business Development Manager Sweden
Team Leader Sweden & Baltic

mjohansson@kingston.eu

Kingston is celebrating 25 years in the memory industry. The company was founded on October 17, 1987, and has grown to become the largest third-party memory manufacturer in the world. The 25th anniversary video can be found here along with more information, including a timeline of Kingston's history. In addition, HyperX memory is celebrating its 10th anniversary. The first HyperX high-performance memory module was released in November 2002.

Kingston can be found on:

About Kingston Technology Company, Inc.

Kingston Technology Company, Inc. is the world’s largest independent manufacturer of memory products. Kingston designs, manufactures and distributes memory products for desktops, laptops, servers, printers, and Flash memory products for PDAs, mobile phones, digital cameras, and MP3 players. Through its global network of subsidiaries and affiliates, Kingston has manufacturing facilities in California, Taiwan, China and sales representatives in the United States, Europe, Russia, Turkey, Ukraine, Australia, India, Taiwan, China, and Latin America. For more information, please call 44 (0)1932 738888 or visit www.kingston.com/europe