Collect kliver in på Nielsen Netratings e-handelstopplista

Collect kliver in på Nielsen Netratings e-handelstopplista I november månad fick drygt 850.000 Collect-medlemmar sin vinterkatalog hem i brevlådan fylld med nya erbjudanden. Samtidigt relanserade man sajten www.collect.se. Detta resulterade i rekordsiffror - bara i november månad hade man drygt 55.000 unika besökare. Detta innebar en nionde plats på Nielsen Netratings e-handelstopplista i november. Flygvaruhuset och First Hotels - nya partners i Collect Collects affärsidé bygger på att företag i olika branscher går samman för att gemensamt belöna och lojalisera sina kunder. Medlemmarna samlar bonuspoäng på vardagliga utgifter såsom el, telefoni, internetsurfande, TV-tittande, hyrbil mm. Fr o m 1 november kan Collect-medlemmarna även samla poäng på resor och hotell hos två nya partners: Flygvaruhuset och First Hotels. Stockholm den 20 december 2001 Collect Sweden AB För ytterligare information: · Sten Carler, VD Collect Sweden AB, tel 08-412 13 33, sten.carler@collect.se · Nathalie Malmsten, Marknadschef Collect Sweden AB, tel 08- 412 13 35, nathalie.malmsten@collect.se ================================================================ Collect lanserades i Sverige i augusti 1998 av Kinnevikägda Collect Sweden AB och har sedan dess expanderat både i Danmark och Norge. Antal medlemmar uppgår idag till drygt 2,3 miljoner. Collect Sweden AB samarbetar idag med nio parterbolag: Comviq, First Hotels, Flygvaruhuset, Hertz, Kabelvision, Moderna Fonder, Sydkraft, Tele2 och Viasat. ================================================================ ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/20/20011220BIT01500/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/20/20011220BIT01500/bit0001.pdf