Annika Duckmark och Jan Johansen konferencierer på Scandinavian Sport & Fitness Festival

Den 26-28 augusti är det Scandinavian Sport & Fitness Festival för alla som älskar sport, träning och en sund livsstil på Kistamässan i Stockholm. Några av världens bästa idrottare, instruktörer och presentatörer kommer att finnas på plats hela helgen för att träna med publiken och dela med sig av sina erfarenheter. Festivalens konferencierer är programledaren Annika Duckmark och artisten Jan Johanson.

- Vi som arrangerar Scandinavian Sport & Fitness Festival är mycket stolta och glada över att tidigare Lotto-programledaren och före detta Fröken Sverige, Annika Duckmark, samt sångaren Jan ”Se på mig” Johanson har tackat ja till att vara konferencierer under festivalen”, säger Ulf Laurang, vd Fitness Festivals Scandinavia.

Annika Duckmark är konferencier på fredag och Jan Johansen är konferencier på lördag och söndag.

Mer om programmet och festivalen hittar du på www.scanfitfestival.se

För ytterligare information kontakta:
Ulf Laurang, vd, Fitness Festivals Scandinavia AB
tel. +46 (0)70 798 90 56, +46 (0)70 092 68 33, e-post: ulf@scanfitfestival.se
Marika Metsola Renström, pressansvarig, Kistamässan
tel. +46 (0)8-506 650 35, e-post: marika.renstrom@kistamassan.com

Om Scandinavian Sport & Fitness Festival
Scandinavian Sport & Fitness Festival är Skandinaviens största och viktigaste festival inom tränings- och sportsindustrin, som kommer att äga rum 26 – 28 augusti 2011 på Kistamässan i Stockholm. Det är första gången Scandinavian Sport & Fitness Festival arrangeras i Skandinavien. Formatet och konceptet kommer från Italien, där den har funnits i 23 år. Först under namnet ”Festival del Fitness” och de senaste fem åren under namnet ”Rimini Wellness”. Festivalen ska vara en inspirationskälla för alla som redan är aktiva och tränar och alla de som går och tänker att de borde träna, men alltid hittar ursäkter till inte att göra det. Let us inspire you! Läs mer om Scandinavian Sport & Fitness Festival.