Årets första vårtecken: Caravan Stockholm startar på torsdag!

Nu på torsdag startar Mellansveriges största husbil- och husvagsmässa Caravan Stockholm på Kistamässan i Stockholm. Här kan du bland annat inspireras av människor som på olika sätt förverkligar sina drömmar inom mobil livsstil och camping. Scenprogrammet bjuder på en skön blandning av matlagning i campingmiljö, stand-up med Lennie Norman, barnens favorit Svampbob Fyrkant, prisutdelning av Årets ställplats, folkkära Lill-Babs och mycket mer.

Bland årets nyheter kan vi bland annat lyfta fram:

• Premiär för La Strada
    Det tyska husbilsmärket lanserades för 25 år. Nu blir det Sverigepremiär på Caravan Stockholm. Monter: A:11
  • Tischer Campers- debutant på mässan
    Tischer Campers som är en av de största leverantörerna av campers i Europa har nu åter en svensk återförsäljare. Två medelstora modeller, 240 samt 260 visas. Monter: B:05
  • Franska Chausson åter i Sverige
    Nytt på mässan är även franska märket Chausson. Visas av den svenska generalimportören Lindströms husvagnar och husbilar. Monter: C:02
  • Ilusion, nykomling på den svenska marknaden
    Spansk prispressad husbil, helt ny på svenska marknaden, premiärvisas på Kistamässan. Monter: I:30
  • Husvagnen Adria Aviva premiärvisas
    Monter: A:09

Självklart har barnen sin plats på Caravan Stockholm. Som barn på kan du träffa Svampbob Fyrkant som minglar runt och delar ut ballonger till barnen på lördag mellan klockan 11.00 och 16.00. Dessutom kan drömmaren, som funderar på att köpa husbil men inte riktigt vet hur man ska välja och vilken modell som passar bäst för sina behov, ta en kostnadsfri lektion i Husbilsskolan.

Dock måste vi meddela att den tidigare aviserade tyska amfibihusvagnen Sealander, tyvärr inte kommer till mässan. Företaget har problem med sin produktion och måste ställa in sitt deltagande.

Caravan Stockholm arrangeras 14-17 februari på Kistamässan i Stockholm.

Öppet:
Torsdag-Lördag 10-18, Söndag 10-16

För mer information om vad som sker på mässan - besök Caravan Stockholms hemsida: www.caravanstockholm.se

Ladda ner pressbilder: www.caravanstockholm.se/Press/Pressbilder

Pressackreditering
Pressackreditering gör du med fördel på förhand på www.caravancamping.se/press. Presskortet ger fri entré till mässan och seminarier.

Lina Hann, projektledare Caravan & Camping, 08-506 650 02, lina.hann@artexis.se
Marika Renström, pressansvarig, Artexis, Kistamässan, 08-506 650 35, marika.renstrom@artexis.se

Artexis Nordic driver två av Sveriges ledande mötesplatser - Kistamässan och Malmömässan. Kistamässan, placerad i hjärtat av företagsexpansiva Kista Science City i Stockholm, har sedan starten 2008 etablerat sig som en modern mötesplats för mässor och externa evenemang med en anläggning om totalt 15 000 kvadratmeter. Nya Malmömässan i Hyllie i närheten av Malmö Arena, har en anläggning om 20 000 kvadratmeter och är i första hand avsedd för mässor och kongresser, men lämpar sig även för arrangemang som kräver större inomhusytor. Artexis Nordic arrangerar ett 20-tal egna mässor i Sverige varje år.
Artexis Nordic ingår i ett av Europas största mässbolag Artexis Group. Läs mer om http://www.artexis.se/